مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

تغییر در آیین‌نامه قیمت گذاری سهام بنگاه‌های مشمول واگذاری

نشست اعضای مجمع کارآفرینان ایران با محمود قامت، معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی روز سه شنبه (۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲) در محل مجمع برگزار شد.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه روش اجاره و پیمان مدیریت در محیط سازمان خصوصی سازی سابقه‌ای ندارد گفت: دولت در طول خصوصی سازی فرآیند‌هایی را طی کرده است. در دهه ۷۰ واحد‌ها به شرکت‌های مادر تخصصی در وزارتخانه‌ها واگذار شد که بعضا نیز مشکلاتی نیز پیش آمد و به مرور زمان این تجربه کسب شد که در قانون برنامه سوم آمده است که واگذاری‌ها نه توسط خود مالک شرکت‌ها که وزارتخانه‌های مربوطه باشند، بلکه توسط نهادی واسط و بی طرف واگذار شود، که در نهایت به وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی محول شد.

وی در ادامه افزود: واگذاری‌ها از ابدای دهه ۸۰ آغاز شد. در برنامه چهارم توسعه همان احکام تمدید و ادامه پیدا کرد. تا قبل از سال ۱۳۸۴ و ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ شرکت‌های گروه یک و کوچک واگذار شد.

قامت همچنین بیان کرد: آیین نامه قیمت گذاری سهام بنگاه‌های مشمول واگذاری که مصوب شورای عالی اصل ۴۴ است. سالهاست که تغییری بر روی آن اتفاق افتاده است. با توجه به ضرورت‌هایی که احساس می‌شود و نیازمند تغییر است. با حسن تدبیر آقای خاندوزی وزیر محترم اقتصاد و دارایی داشتند این موضوع به سازمان خصوصی سازی محول شد و نحوه قیمت گذاری بنگاه‌های مشمول قیمت گذاری درحال تغییر است.

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی در ادامه گفت: کار تدوین آیین نامه در مراحل پایانی قرار دارد. در ادامه باید در هیات واگذاری مطرح شود تا برای تصویب نهایی به شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به تصویب برسد. با این تغییر یک تحول بسیار مهمی در قیمت گذاری رقم خواهد خورد.