مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

پورابراهیمی از بازنگری در سیاست های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری خبر داد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این کمیسیون کار بازنگری در سیاست های کلی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را اغاز کرده و تاکنون چندین جلسه در این خصوص برگزار شده است.

محمد رضا پورابراهیمی در نشست امروز با دبیرکل مجمع کارافرینان ایران با اشاره به ضرورت بازنگری در سیاست های کلی ابلاغی گفت: تاریخ برخی از بندهای سیاست های کلی گذشته و باید براساس اقتضائات پیرامونی تغییر یابد و بخشی دیگر هم نیاز است به خاطر شرایط اقتصادی کشور بازنگری شود.

وی با بیان اینکه در سیاست های اصل 44 هم بازنگری می شود، افزود : کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام اماده دریافت پیشنهادات مجمع کارافرینان ایران در این زمینه است.

پور ابراهیمی با پیشنهاد اینکه تعدادی از کارافرینان در یکی از جلسات کمیسیون اقتصادی با هدف ارائه پیشنهادات و معرفی برنامه ها ، راهبردها و چشم انداز مجمع کارافرینان شرکت نماید، گفت : اگر بتوانیم با تعامل و همکاری نقشه راهی را با زمانی مشخص تعریف کنیم ، می توانیم چندین طرح مشخص را پیش ببریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پیشنهاد می کنم کارگروه مشترکی تشکیل دهیم تا از این طریق به راهبردهای مشترکی برسیم ، اگر به نتایجی در بخش تولید و صنعت رسیدیم در قالب نامه ای پیشنهادات را خدمت مقام معظم رهبری ارسال نماییم.

وی در ادامه از تاسیس اندیشکده اقتصادی ایران خبر داد و گفت : هدف از تاسیس این اندیشکده زدن حرف ها و ارائه مطالب علمی خواهد بود و از مجمع کارافرینان ایران می خواهم برای راه اندازی ان کمک کند.

در این جلسه همچنین دبیرکل مجمع کارافرینان ایران با تشکر و قدردانی از زحمات و حمایت های محمد رضا پور ابراهیمی از برنامه های کارافرینان در زمان حضور در مجلس شورای اسلامی ، خطاب به وی گفت : کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگاهی مهم و مشخص در تصمیم گیری های کلان اقتصادی کشور دارد بنابراین این جایگاه را قدر بدانید و در جهت خدمت به صنعت و تولید کشور به ویژه بنگاههای بزرگگ مقیاس بیش از گذشته کارافرینان را حمایت کنید.

غزنوی با بیان اینکه شما با برنامه ها و اهداف مجمع کارافرینان ایران اشنایی کامل دارید و به تبع حضور چندین دوره در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی فرصت ها و چالش های اصلی صنعت را می دانید افزود: ما هیچ راهی برای خلق ارزش و ثروت جز صنعتی شدن کشور نخواهیم داشت. ما برای صنعتی شدن کشور نیازمند تقویت و توسعه بنگاه های بزرگ مقیاس یا پیشران ها هستیم. در واقع در کشورهای توسعه یافته، شرکت های کوچک، خرد و متوسط در زنجیره ارزش و مورد حمایت شرکت های بزرگ مقیاس قرار گرفتند و در نهایت به رشد پایدار دست یافتند.

وی گفت : وظیفه تشکل ها و شرکت های بخش خصوصی جاده سازی و ریل گذاری اقتصاد نیست بلکه این وظایف از مسئولیت های نظام حکمرانی کشور است. اگر نظام حکمرانی ما از بنگاه داری خارج شود و به جایگاه اصلی خود بازگردد قطعا اتفاقات مثبتی رقم خواهد خورد؛ چراکه در اقتصادهای دنیا این وظایف کاملا مشخص شده است.

غزنوی با تاکید براینکه امروز کشور کارآفرینان بزرگ و شرکت های بزرگ خوبی دارد که می تواند با یکدیگر شراکت داشته باشند و تشکیل کنسرسیوم دهند افزود: در چند سال اخیر بر روی این موضوع کار و پژوهش صورت گرفته و این موضوع کاملا امکان پذیر خواهد بود. بنابراین هیچ حوزه اقتصادی وجود ندارد که بخش خصوصی نتواند در آن حضور داشته باشد. فقط کافی است دولت اراده کند و از مسیری که تا به امروز اشتباه رفته است بازگردد.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران در پایان با انتقاد از به نتیجه نرسیدن تدوین بسته سیاست صنعتی کشور گفت: بسته سیاست صنعتی کشور که دو سال پیش مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند در دولت سیزدهم به رغم تلاش ها به نتیجه خاصی نرسید. موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این خصوص ماموریت داشت اما هیچ اقدام خاصی را انجام نداد.

وی افزود : اگر این موضوع به فوریت با مشارکت تشکل ها و انجمن های بخش خصوصی تدوین شود و همه آن را قبول کنند و ابلاغ شود و از سویی دیگر با یک برنامه راهبردی مشخص پیش رود قطعا مسیر توسعه اقتصادی پیش خواهد رفت.