مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

حساب‌های بانکی غیرتجاری پایش می‌شوند

جلسه کارگروه مالیاتی مجمع کارآفرینان ایران روز شنبه (۳۰ دی ماه ۱۴۰۲) با حضور اعضا، نمایندگان پیشران‌های اقتصادی و همچنین مهدی موحدی بکنظر، رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور در محل مجمع برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ مهدی موحدی بکنظر با اشاره به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اظهار کرد: با توجه به الزام قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، اجرای این قانون از تاریخ اول مهرماه سال جاری برای اشخاص حقوقی و از اول دی ماه نیز برای اشخاص حقیقی لازم الاجرا شده است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص راه‌های ارتباطی با این سازمان گفت: افراد می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۵۲۶ با مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور تماس داشته باشند؛ بنابراین همکاران ما در این سازمان آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات، شکایات و یا سوالات مالیاتی هستند.

وی همچنین درباره حساب‌های بانکی تجاری گفت: کلیه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از طریق درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و … به عنوان فروش تلقی می‌شود و مبنای محاسبات مالیات قرار می‌گیرد بنابراین مودیان مالیاتی به گونه‌ای اقدام کنند که صرفاً مبالغ ناشی از فعالیت‌های اقتصادی و تجاری به آن حساب‌ها واریز شود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: حساب‌های بانکی غیرتجاری نیز به صورت مستمر پایش می‌شوند و اگر مبالغی بابت فعالیت‌های تجاری به آن واریز شود و در اظهارنامه‌های مالیاتی ابراز نشود درآمد کتمان شده به حساب آمده و مشمول مالیات و جرایم متعلقه می‌شود.