مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

برگزاری جلسه کارگروه مالیاتی مجمع کارآفرینان ایران

جلسه کارگروه مالیاتی مجمع کارآفرینان ایران روز سه شنبه (9 مردادماه ۱۴۰3) با حضور اعضا، نمایندگان پیشران‌های اقتصادی و همچنین رحمانی نیا، رئیس گروه تحلیل کسب و کار، سالمی، رئیس گروه توسعه کسب و کار فناورانه و آیدین وجودی رئیس گروه تنظیم ضوابط و مقررات سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور در محل مجمع برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ در این جلسه مسئولین سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام آمادگی برای همکاری مستمر با اعضای مجمع کارآفرینان ایران بیان کردند: این سازمان آمادگی دارد آموزش های لازم که پیشرانان و اعضای مجمع کارآفرینان ایران در قالب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مؤدیان درخواست کنند ارائه کند.

همچنین بیان شد: اظهارنامه مالیاتی برای مشاغلی که درآمد خالص آنها در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۸ میلیارد تومان در پرونده های انفرادی و بیش از ۳۶ میلیارد تومان در پرونده های مشارکت مدنی بوده، به زودی بارگذاری می شود.

بر مبنای اختیارات حاصل از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و قانون بودجه، تمام صاحبان مشاغل انفرادی که در سال ۱۴۰۲ مجموع فروش آن‌ها حداکثر ۱۸۰ میلیارد ریال بوده و در پرونده‌های مشارکت مدنی حداکثر ۳۶۰ میلیارد ریال و فرم مالیات مقطوع در حساب کاربری آن‌ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانیmy.tax.gov.ir بارگذاری شده باشد، مشمول مالیات مقطوع می‌شوند.

در این جلسه؛ اعضای کارگروه و همچنین نمایندگان پیشران‌های اقتصادی سؤالات و نظرات خود را بیان کردند که در ادامه مسئولین سازمان امور مالیاتی کشور به آن‌ها پاسخ گفتند.

گفتنی است؛ سامانه مودیان مالیاتی سامانه ای است که با هدف جمع آوری و یکپارچه سازی اطلاعات مربوط به مودیان مالیاتی راه اندازی شده است. این سامانه به ادرس اینترنتی tp.tax.gov.ir امکان ورود به آن برای مودیان مالیاتی مشمول را فراهم می کند ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی طبق قانون از وظایف صاحبان مشاغل اعلام شده است.