مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

گمرک ایران به سمت هوشمندسازی می‌رود

جلسه کارگروه گمرکی مجمع کارآفرینان ایران روز یکشنبه (۲۴ دی ماه ۱۴۰۲) با حضور اعضا کارگروه، نمایندگان پیشران‌های اقتصادی و همچنین عبدالمجید دهقانیان، مدیرکل دفتر ارزش گمرک جمهوری اسلامی ایران در محل مجمع برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ مدیرکل دفتر ارزش گمرک ایران اظهار کرد: گمرک ایران به دنبال هوشمندسازی است و اکنون در فاز اول آن قرار داریم. ما در حال جمع آوری اطلاعات هستیم. اطلاعاتی که هوش مصنوعی بتواند خروجی صحیحی از آن بگیرد. در واقع اقدامی که در جهت مکانیزه کردن ارزش‌ها انجام گیرد را در دستور کار قرار داده ایم.

دهقانیان ادامه داد: دستورالعمل‌هایی به گمرکات کشور ارسال شده است که آن اطلاعاتی که مورد نیاز است برای هوشمند سازی در مرحله رسیدگی به اظهارنامه ارزش از صاحب کالا دریافت و در سامانه بارگذاری شود. جمع آوری اطلاعات سبب می‌شود در گذر زمان اطلاعاتی که قابل قبول است و از گمرکات سطح کل کشور و از اظهارکنندگان مختلف جمع آوری می‌شود را در کنار هم داشته باشیم و با یک مقایسه‌ای به سمت سالم سازی اطلاعاتی که قصد استناد به آن را داریم حرکت کنیم.

در ادامه این جلسه؛ اعضا کارگروه گمرکی مجمع کارآفرینان ایران و نمایندگان پیشران‌های اقتصادی سوالات، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح و مدیرکل دفتر ارزش گمرک ایران به آن‌ها پاسخ گفت.