مجمع کارآفرینان ایران

غلامعلی_ سلیمانی_مجمع_کار_آفرینان_ایران

غلامعلی سلیمانی مدیرعامل گروه تولیدی «سولیکو» در شهر آمل به دنیا آمده است. او کار خود را از سال ۱۳۴۸ به‌صورت غیررسمی و در زمان دانشجویی با تدریس آغاز کرد. سلیمانی مسیر موفقیت خود را ناشی از استفاده از نیروی انسانی ایرانی و دانشجویان دانشگاه‌های معتبر از قبیل دانشگاه شریف، علم و صنعت و دانشگاه تهران می‌داند. در نظر او ایجاد فرصت اشتغال برای این افراد تحصیل‌کرده از خروج آن‌ها از کشور جلوگیری خواهد کرد. با همین اندیشه و با استفاده از بازوی اجرایی قدرتمندش، غلامعلی سلیمانی فعالیت خود با این گروه از افراد را به‌صورت مشارکتی از گذشته شروع کرده و از ایده‌های نو آن‌ها به‌صورت عملی بهره‌برداری نموده است.

غلامعلی سلیمانی شکست‌هایش را همیشه با آغوش باز پذیرفته و معتقد است که حتماً «همیشه صلاحی در کار است.». در سال ۲۰۱۵ وی با حضور در آیین گشایش رسمی ششمین نمایشگاه و اجلاس تجارت و سرمایه‌گذاری جهان اسلام در مرکز تجارت جهانی پوترای شهر کوالالامپور پایتخت اقتصادی مالزی، جایزه خود را به‌عنوان یکی از ۱۰ فرد تأثیرگذار اقتصادی در جهان اسلام را از «جمیل خیر باهاروم» وزیر دفتر نخست‌وزیر مالزی دریافت کرد.

مجموعه سولیکو، از سال ۱۳۵7 در ابعادی کوچک و محدود آغاز به کارکرد و به‌مرور این فعالیت‌ها با ایجاد شرکت‌های مختلف، توسعه یافت تا گروه سولیکو در شکل کنونی آن به وجود بیاید. محصولات متنوع و متعدد گروه سولیکو در سراسر ایران و در ۱۴ کارخانه مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. تمامی محصولات در زیرگروه سولیکو در این ۱۴ کارخانه تولید و آماده عرضه به بازار می‌شود.

مهم‌ترین اهداف گروه سولیکو در حال حاضر آموزش صحیح کلیه پرسنل زیر نظر مدیران متبحر و برجسته و به‌نام دنیا و نیز تغییر مدیریت در جهت هماهنگ کردن شرکت‌های زیرمجموعه گروه سولیکو و کم کردن تعدد شرکت‌های زیرمجموعه است.