مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

همکاری میان صنایع و دانشگاه ها سبب شکوفایی استعدادهای دانشجویان می شود

حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران روز یکشنبه (6 اردیبهشت ماه 1403) با فخری سادات حسینی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه الزهرا (س) در دفتر مرکزی مجمع دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه الزهرا (س) در این دیدار با اشاره به لزوم آشتی و برقراری ارتباط میان صنعت و فضای دانشگاهی کشور گفت: دانشگاه الزهرا (س) تمایل دارد که با هدف ایجاد ارتباط دو سویه میان صنایع و فضای دانشگاهی کشور با مجمع کارآفرینان ایران تفاهمنامه ای را به امضا برساند.

وی با بیان اینکه هم افزایی در کارها بسیار دارای اهمیت است، افزود: قطعا همکاری میان صنایع و دانشگاه ها سبب شکوفایی استعدادهای دانشجویان خواهد شد. در واقع اگر صنایع و پیشرانان اقتصاد مولد بخش خصوصی کشور طرح ها و نیازهای مورد نیاز خود را از دانشجویان حوزه تخصصیشان طلب کنند دانشجویان نیز انگیزه و رغبت بیشتری برای ارائه پروژه ها و طرح های هدف دار و موفق خواهند داشت.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به اینکه متاسفانه طرح ها و پروژه های موفق ارائه شده توسط دانشجویان اکنون بدون استفاده رها شده است، گفت: دانشگاه الزهرا (س) در نظر دارد با امضای یک تفاهمنامه با مجمع کارآفرینان ایران ارتباط میان صنایع و دانشجویان را فراهم کند.

حسینی تاکید کرد: مرکز نوآوری و توانمندسازی دانشگاه الزهرا (س) که با هدف ایجاد کارآفرینی و هدایت شغلی در این دانشگاه تشکیل شده است می تواند محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی صنعتگران حوزه های مختلف باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه الزهرا (س) می تواند به علت پتانسیل قوی در حوزه های زبان های بین الملل نظیر زبان روسی، عربی و فرانسوی در مقوله تجارت بین الملل صنایع نیز نقش بسزایی را ایفا کند.

غزنوی نیز در این دیدار مطرح کرد: در صورت ایجاد چنین تفاهمنامه ای، مجمع کارآفرینان ایران می تواند اقدامات لازم را جهت برگزاری تورهای بازدید دانشجویان از برخی از واحدهای تولیدی فراهم کند.

وی افزود: همچنین این امکان وجود دارد تا در صورت امضای تفاهمنامه، دور دوم جشنواره بزرگداشت زنان کارآفرین اجتماعی ( جشنواره ترنج ) با همکاری دانشگاه الزهرا (س) برگزار شود.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به ظرفیت و اهمیت دفاتر آر اند دی و فناوری صنایع مطرح کرد: اگر دانشگاه الزهرا (س) بتواند با ایجاد یک فضای ویژه در محیط دانشگاه، موجبات راه اندازی دفاتر (R&D) و مراکز نوآوری و فناوری برخی از صنایع را فراهم کنند قطعا ارتباطات مثبتی میان صنایع و اهالی دانشگاه ایجاد خواهد شد.