مجمع کارآفرینان ایران
مجمع_کارافرینان_ایر2ان_لوگو_هویت_لوگو

لوگو مجمع کارآفرینان ایران:

برند یعنی نسبت دادن صفات و ویژگی‌های انسانی (به طور مشخص، ویژگی‌های احساسی یا ویژگی‌های مربوط به نوع نگرش افراد) به یک برند. برندها باید برای خود یک شخصیت خلق کنند تا بتوانند بازتابی از مخاطبان هدف خود باشند یا اینکه بتوانند آن‌ها را کامل کنند.
مدل‌های مختلفی برای تعیین شخصیت برند وجود دارد. از بین این مدل‌ها دو مورد از بقیه رایج‌تر هستند: نخست، مدل جنیفر آکر (Jennifer Aaker) بر اساس صفات انسانی و دوم، مدل کهن‌الگوها (آرکی‌تایپ‌های) برند بر اساس نظریه کارل گوستاو یونگ.

شخصیت برند | مجمع کارآفرینان ایران:

شایستگی | شایسته، لایق، تاثیرگذار، رهبر و قابل اعتماد

رنگ انتخابی برای لوگوی مجمع کارآفرینان ایران

رنگ طلایی در واقع یکی از طیف های رنگ زرد است که از ترکیب دو رنگ زرد و کرم به دست می آید. طلایی نام خود را از عنصر طلا گرفته و جزو رنگ های گرم محسوب می شود. رنگ طلایی نماد دانش، موفقیت، پیروزی، ثروت، اعتبار، عقل و شعور، قدرت مردانه، مهربانی و سخاوت می باشد.
هر چقدر که به طیف تن‌های روشن تر آن نزدیک می شویم معنوی بودن آن بیشتر جلوه می‌کند و هر چقدر که به سمت تیرگی می رود نماد ثروت و قدرت در آن تقویت می شود.

سرمه ای تیره به طرز شگفت‌آوری نشان‌دهنده صداقت، اعتماد و اطمینان است. آبی رنگ مقدم و ارجح برای آقایان است و با صلح، آب، آرامش همراه است. رنگ آبی نماد امنیت، مسیولیت پذیری، سرما، ایمان، وفاداری، وابستگی وجاه و جلال است. آبی همچنین با اقتدار و موفقیت همراه است و به همین دلیل در موسسات مالی و نهادهای دولتی محبوب به شمار می رود. همچنین سرمه ای خریدارانی را که در فکر بودجه شان هستند را جذب می کند و برای لوگو های سازمانی و شرکتی مناسب تر است. رنگ سرمه ای یاد آور وفاداری، بی ریا، موفقیت، کنترل، صلح، تمامیت، اعتماد به نفس، مسئول و.. است.

ایده

سکه = خلق ثروت

تو یک مقاله خارجی در مورد لوگو میخوندم که دیدم اکثر بانک ها و دانشگاه های خارجی از المان های آثار تاریخی و کهن ما برای طراحی و آنالیز کارشون استفاده می کندد! مجمع کارآفرینان نیاز به طرح لوگوی داشت که بیانگر اصالت، ایرانی بودن، ثروت آفرینی، کارآفرینی، هم سو شدن، هم جهت شدت شدن پیشران های اقتصادی را درر بر بگیرد …

بعد از کلی جستوجو متوجه شدم طراحی و ایده برای این کار بسیار سخت است و باید یک لوگوی طراحی شود که پیشینه قوی به ( کار – ساختن – تمدن – ثروت ) داشته باشد و ترجیحاً تمرکز نمودم روی فرمی که در آثار باستانی و تمدنم تاریخی که قدمتی هزار ساله دارند ، تا این که متوجه شدم فرم سکه میتونه عامل ثروت آفرینی باشه ، سکه های قدیمی را خیلی مورد بررسی قرار دادم تا این که سکه های سیلک کاشان خیلی جذبم کرد!

((سیلک یکی از مکان‌های تاریخی است که مدارک مکتوب متعلق به دوران پیش از هخامنشی در آن پیدا شده است. نزدیک به پنج‌هزار سال پیش از میلاد، مردم غارنشین فلات ایران در پی دگرگونی‌‌هایی که از لحاظ آب و هوا و تشکیل مزارع و چمن ‌زارها به وجود آمده بود، به دشت‌ها روی آوردند و زندگی تازه‌ای را آغاز کردند و در تمدن آن‌ها نسبت به دوران پیشین پیشرفت بیشتری دیده شد. کهن‌ترین مردم دشت‌ نشین، مردم محل سیلک نزدیک کاشان بودند که آثار زندگی آن‌ها طی کاوش‌ها کشف شده است. میدان ‌گاه باستانی سیلک نیز در منطقه فین کاشان واقع شده ‌است و پیشینه‌ ای نزدیک به هفت هزار سال دارد. کوزه های قدیمی این دوران نمادی از شکل گیری کار و کارآفرینی است . ))

با مطالعات بیشتر و آنالیز تصاویر دوران کهن ترین مردم به تصاویر خاص و فرم جدیدی رسیدم که تمامی ویژگی های یک کارآفرینی را با خود به همراه داشت .

تصویر سکه های قدیمی | مقاله خارجی

 مجمع کارآفرینان ایران یک نهاد تخصصی و مشورتی در حوزه پیشران‌های اقتصادی و کارآفرینی است که برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ شروع به کار کرد. آغاز به کار مجمع در شرایطی بود که کارآفرینی یک ضرورت در اقتصاد کشور به شمار می رفت. رسالت کلی این نهاد نیز کمک به اجرای سیاست‌های اقتصادی جمهوری اسلامی در بخش خصوصی تعریف شد تا با توسعه طرح و ایده‌های جدید بتواند به ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور کمک کند.

سده‌ها پیش، آرش

بر فراز بلندترین قلۀ ایران ایستاد تا مرزهای میهنمان را بدون جنگ و خونریزی و تنها با یک تیر تثبیت کند، اعتبار به نامِ این سرزمین بازگرداند، برکت را در سفرۀ هم‌میهنانِ خویش جاری سازد و قلوبشان را غرق شادی نماید. تک تیری که آرش تمامِ جان و وجود، آبروی پهلوانی و غیرت و آزادگی‌اش را در نوکِ پیکانِ پولادینِ آن جمع آورده بود.

مجمع کارآفرینانِ ایران انجمنی‌ست از بزرگ قهرمانانی که آرش‌وار به عشقِ عزتِ میهن جان در کف سلاح کرده‌اند. راهی که کارآفرینان و پیشرانانِ اقتصادِ بخشِ خصوصی با رشادت و از خودگذشتگی در آن گام می‌زنند به سمت و سوی همان قله‌ای است که آرش از فراز آن ایران را جاودانه کرد. لیکن ایشان سلاحِ امروزین در دست دارند و به شیوه روز می‌نبردند.

زهِ کمانِ این قهرمانان از جنس کار است، پیکانِ تیرشان از جنس تولید، و زمینِ نبردشان اقتصاد، مبارک زمینی که در آن می‌توان بدون از بین بردن و حتی جنگیدن به پیروزی رسید. می‌توان نبردهایی داشت با دو طرفِ برنده و می‌توان غنایمی از آن حاصل کرد که مولدند و خود بعدها غنایمِ بیشتر می‌زایند.

کارآفرینان عضو مجمع