مجمع کارآفرینان ایران

حمیدی_مجمع_کار_آفرینان_ایران

رضا حمیدی در سال ۱۳۱۹ در مشهد به‌دنيا آمد. پدر و مادرش به‌دليل علاقه وافري كه به امام رضا (ع) داشتند نام رضا را براي او انتخاب كردند. حمیدی از همان کودکی هميشه آرزو مي‏كرد مي‏توانست كار مستقلي داشته باشد تا بتواند درآمدی داشته باشد. تابستان ‏ها در هر فرصتي كه پيش مي‏ آمد به مغازه پدرش مي‏رفت و پدر نیز در این مسیر مشوق و همراه وی بود.

حمیدی طی این سال ها توانست به عناوین مختلفی از جمله سرمايه‌گذار برگزيده كشور در سال 1384، پيشكسوت صنعتي نمونه در سال ۱۳۸۵، دريافت لوح تقدير از رئيس جمهور به‌عنوان نيكوكار نمونه و … دست یابد.

شرکت فرش مشهد بزرگ‌ترین عضو گروه صنعتی مشهد و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فرش ماشینی در ایران است که در سال ۱۳۵۶ در مشهد، دومین شهر بزرگ ایران، با ظرفیت تولید سالانه ۲۴۰،۰۰۰ مترمربع آغاز به کارکرد. در طول سال‌های متمادی جهت رقابت داخلی و جهانی با همکاری تیمی توانمند، شامل مدیران باتجربه، مهندسین مجرب و کارگران ماهر تولید سالانه به ۲،۴۰۰،۰۰۰ مترمربع افزایش یافت.

با استفاده از الیاف مرغوب شرکت درالون آلمان، بهترین و مرغوب‌ترین رنگ‌ها و مواد شیمیایی کارخانه‌های ممتاز اروپا، پشم خالص با برند سازمان پشم نیوزلند و نخ ابریشم طبیعی، حضور فرش مشهد در بازارهای داخلی و جهانی در طی ۴۰ سال تداوم داشته است. استفاده از فنّاوری روز دنیا در تولید فرش ماشینی نیز تائیدی بر اهمیت تولید محصول باکیفیت در این شرکت است.