مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

ساخت فیلم یا تاک شو با هدف معرفی چهره کارآفرینان/ انتخاب اعضای هئیت رئیسه کارگروه روابط عمومی

جلسه کارگروه روابط عمومی مجمع کارآفرینان ایران با حضور حمیدرضا غزنوی دبیر کل مجمع، محمد ذوقی قائم مقام و مدیران روابط عمومی سهامداران ساختمان جدید، روز شنبه (19 خردادماه) در محل مجمع برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ در ابتدای این نشست محمد ذوقی قائم مقام دبیر کل مجمع کارآفرینان اظهار کرد: طی دو سال گذشته در جلسات متعددی که برگزار شد از مشکلات، چالش ها و آسیب های حوزه روابط عمومی سخن به میان آمد، در واقع همواره این پرسش ها در ذهن تداعی می شود که تصویر کارآفرینان در افکار عمومی چگونه است؟ یا اقتصاد، بخش خصوصی و پیشران های چه سهمی در تولیدات اثربخش رسانه های مکتوب و دیجیتال دارند؟!

وی با بیان اینکه همواره نظرات اعضای این کارگروه برای ما در اولویت است، ادامه داد: با توجه به چالش های موجود، مجمع کارآفرینان ایران برآن شد تا در سال 1403 یک باز طراحی جدید در عملکرد و برنامه های خود داشته باشد.

ذوقی با اشاره به برنامه و ماموریت جدید مجمع کارآفرینان در حوزه روابط عمومی گفت: ماموریت ما در این برنامه ایجاد و انعکاس یک تصویر شفاف، صحیح و مثبت از کارآفرینان بزرگ و فعالیت پیشرانان اقتصادی بخش خصوصی به عنوان خالق ثروت و ارزش آفرین در افکار عمومی است.

وی افزود: واکنش سریع به بحران ها، دقت در کنش یا واکنش های رسانه ای، اخلاق رسانه ای، اشاعه فرهنگ صحیح کار و ثروت آفرینی، ادبیات سازی حول پیشرانان اقتصاد بخش خصوصی و صداقت و شفافیت از مهم ترین ارزش های این برنامه تلقی می شود.

قائم مقام دبیر کل مجمع کارآفرینان تصریح کرد: یکی از اهداف ما در این برنامه؛ ایجاد مرجعیت در زمینه طراحی 360 درجه زنجیره ارزش اقدامات رسانه ای، خبری و ارتباطاتی در حوزه پیشران های اقتصادی و کارآفرینی است.

ذوقی با بیان اینکه اکوسیستم رسانه ای متشکل از سازه های شهری، مطبوعات و خبرگزاری ها، اینفلوئنسرها، فعالین مجازی، برندهای مجازی و برنامه های اینترنتی، صداوسیما (برنامه های تلویزیونی و اخبار)، ایونت ها، سامانه های پیامکی و مذاکره و لابی است، تاکید کرد: در حقیقت ما برای داشتن یک محتوای خبری مناسب نیازمند ایجاد یک اکوسیستم رسانه ای همسو و در خدمت بخش خصوصی با همکاری اهالی رسانه هستیم. همچنین ما باید با شناسایی درگاه های خبری و ایجاد موج خبری مثبت مانع ایجاد هرگونه حواشی و اخبار فیک نیوزها باشیم.

ذوقی ادامه داد: مجمع کارآفرینان ایران در نظر دارد در حوزه کتاب و نشر با تدوین، چاپ و نشر هفته نامه کاغذی، ترجمه و تالیف 12 عنوان کتاب شاخص علمی از میان کتب مرجع، برگزاری ایونت، تولید پادکست، برگزاری مسابقات کتابخوانی و در حوزه هنرهای نمایشی با تولید تئاتر (موزیکال، نمایش داستانی، تئاتر کودک)، فیلم سینمایی و سریال و تولید تاک شو و تلنت شو هرچه بیشتر آحاد جامعه را با کارآفرینان بزرگ کشور آشنا شد.

قائم مقام دبیر کل مجمع کارآفرینان با بیان اینکه اگر پیشرانان بخواهند به تنهایی به امور رسانه ای بپردازند ممکن است در جامعه با سوء تعبیرهایی مواجه شوند، گفت: کارآفرینان با حضور در کنار یکدیگر و اتحاد در مجمع کارآفرینان می توانند در حوزه های اقتصادی و روابط عمومی موفق تر ظاهر شوند.

غزنوی نیز در ادامه این نشت با اشاره به اینکه برنامه ها و اولویت های مجمع کارآفرینان در گام نخست ۱۵ کارآفرین سهامدار هستند، مطرح کرد: قطعا نکوداشت کارآفرینان در اولویت نخست مجمع کارآفرینان قرار دارد.

وی اظهار کرد: مجمع کارآفرینان ایران برای اجرای موفق برنامه سال 1403، نیازمند مشارکت شما عزیزان در حوزه تولید محتوا ( تیزر، نماهنگ، پوستر، فیلم، سریال، رئالیتی شو، نکوداشت و …) است.

غزنوی خاطر نشان کرد: رسالت مجمع کارآفرینان ایران این است که با کمک شما مدیران روابط عمومی چهره کارآفرینان و خالقان ثروت را در میان مردم ثبت و محترم نگاه دارد.

در پایان این مراسم انتخابات هیئت رئیسه برگزار و آقایان شیران_هلدینگ رایزکو، صابری_گروه زر، نبی_هلدینگ آذین خودرو، معین_ هلدینگ همگامان توسعه سیستان و بلوچستان و سرکار خانم موسوی_گروه صنعتی گلرنگ به عنوان اعضای هیئت رئیسه کارگروه روابط عمومی انتخاب شدند.

گفتنی است؛ پس از پایان این مراسم اعضای کارگروه روابط عمومی از ساختمان جدید مجمع بازدید کردند.