مجمع کارآفرینان ایران
اخباردسته‌بندی نشده

بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی جزء اولویت‌های وزارت کشور است

حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در این دیدار با اشاره به اینکه بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی همواره جزء اولویت‌های وزارت کشور است، گفت : در وزارت کشور کمیسیون های تخصصی در حوزه تولید و صنعت راه اندازی شده تا بتوان از این طریق در رفع چالش های تولید با فوریت اقدام کرد.

وی با بیان اینکه اطلس سرمایه‌گذاری در استان‌ها بر اساس ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی هر یک از استان‌ها تدوین می‌شود ، افزود : وزارت کشور توجه ویژه ای به تکمیل زنجیره ارزش و جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارد و برهمین اساس هم از سرمایه‌گذاران در ابعاد گوناگون و فراهم شدن تسهیلات لازم حمایت می کند و در این خصوص به استانداران استانهای مختلف کشور تاکید های ویژه ای شده است .

کوشش تبار از طرح توسعه زنجیره های ارزش راهبردی استان ها به عنوان یکی از طرح های مهم وزارت کشور یاد کرد و گفت: این طرح به عنوان یک اقدام تحولی و یکی از اولویت‌های کاری وزارت کشور مطرح است و با توجه به ظرفیت های متنوع پیشرانهای مولد، این طرح را می توان در زنجیره ارزش پیشران ها هم متمرکز کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از برگزاری جلسات مشترک با مجمع کارافرینان ایران استقبال کرد و افزود: حوزه اقتصادی وزارت کشور از هر نوع پیشنهاد و طرحی که به توسعه اقتصادی ، افزایش تولید و اشتغال در کشور کمک کند حتما استقبال می کند و اماده است در این باره جلسات مشترکی را برگزار نماید.

حمید رضا غزنوی نیز در این نشست با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها براساس نقشه راه مشخصی به نام سیاست صنعتی جلو می روند و ما متاسفانه فاقد چنین سیاستی هستیم، مطرح کرد: با توجه به جایگاه حیاتی و ماموریت وزارت کشور و ارتباط با حاکمیت و همین طور ارتباط ساختاری و تعریف شده با استانهای مختلف کشور ، می تواند در تدوین این سند مهم نقش افرینی کند.

دبیرکل مجمع کارافرینان ایران با تاکید براینکه همواره توجه کشورهای صنعتی و در حال توسعه به پیشران های مولد است، ادامه داد: معتقدیم این گفتمان و تعامل اهمیت و جایگاه پیشران ها در اقتصاد باید از وزارت کشور شروع شود و به همه استانهای کشور تسری پیدا کند، اگر چنین تفکری حاکم شد می توان درخصوص نقش و تاثیرگذاری پیشران ها در زنجیره های ارزش هم امیدوار بود.

غزنوی در پایان با اشاره به تعامل و همکاری برخی نهادهای اقتصادی مانند سازمان امور مالیاتی و گمرک کل کشور با مجمع کارافرینان ایران و حل مشکلات پیشران ها بدون فوت وقت گفت : پیشرانهای مولد عضو مجمع در استانهای مختلف مستقر هستند ، و بخش بیشتری از مشکلات و چالش های این واحدها از طریق بخش اقتصادی استانداری ها حل و فصل می شود بنابراین پیشنهاد می کنیم وزارت کشور در مرکز و استانداری ها خط ویژه بررسی مشکلات و موانع پیشرانها را ایجاد کند تا کارافرینان بتوانند مشکلات خود را در سریع ترین زمان ممکن حل نمایند.

در این جلسه مقرر شد ، با همکاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور و مجمع کارافرینان ایران سلسله جلساتی حول محور مشکلات و موانع تولید و همچنین زنجیره های ارزش طراحی شود تا بتوان از این طریق درخصوص رونق تولید و تحقق شعار سال اقدام نمود.