مجمع کارآفرینان ایران
اخبارکارگروه بانکی

وعده مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی برای رفع مسائل اوراق گام

عصر روز سه‌شنبه، ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، نشست کارگروه امور بانکی مجمع کارآفرینان ایران با حضور نمایندگان حوزه بانکی پیشران‌های اقتصادی و همچنین مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ در بخش نخست این نشست نمایندگان پیشران‌های اقتصادی ضمن تشریح شرایط کنونی شرکت و صنعت خود، به ارائه برخی مسائل اساسی مرتبط با حوزه بانکی و ارزی پرداختند. توضیح درباره مسائل مرتبط با اوراق گام و همچنین تاکید بر تحقق‌نیافتن تسهیلات‌ سرمایه‌ در گردش صنایع خصوصی و تشریح مشکلات ناشی از این عدم تحقق، محور اصلی سخنان نمایندگان پیشران‌های اقتصادی بود.

پس از مطرح‌شدن مسائل پیشران‌های اقتصادی، سحابی تاکید به اقدامات انجام‌شده از سوی بانک مرکزی درباره تامین تسهیلات تعیین‌شده برای صنایع، پیگیری مشکلات مطرح‌شده را وعده داد. او اوراق گام را یکی از راه‌‌حل‌های اساسی تعیین‌شده برشمرد و اعلام که بانک مرکزی نهایت تلاش خود را به خرج خواهد داد که این مسائل مرتبط با اوراق گام به طور کامل برطرف شود.

او در حاشیه این جلسه و در توضیح به رسانه مجمع کارآفرینان هم درباره این جلسه و نتایج آن گفت: «جلسه امروز در مجمع کارآفرینان و در کارگروه بانکی با پیشنهادات دوستان در بخش‌های اعتباری، ارزی و نظارتی روبه‌رو شدیم که البته انتقادات و ابهاماتی درباره اوراق گام و سرمایه‌درگردش مطرح شد که طرح این مسائل و شنیدن آن‌ها منجر به هدایت اعتبارات و تسهیلات در مسیر درست صنعت خواهد شد. انتقادات قطعا بررسی خواهد شد و پیشنهادات برای پرداخت و هدف‌مندی تسهیلات در سال آتی حتما بررسی و در دستور کار قرار خواهد گرفت.»

سحابی درباره شرایط تسهیلات سرمایه در گردش پیشران‌های اقتصادی در سال جاری هم گفت: «امسال درصدهایی که قانون بودجه و قانون برنامه ششم مطرح شدند تا حد زیادی محقق شده و امیدوارم تا پایان سال هم به عدد استاندارد و قانونی برسیم که در سال آتی با دقت و هدف‌مندی بیشتری این تسهیلات پرداخت شود.»