مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

سازمان توسعه تجارت پیگیر مطالبات و خواسته‌های بخش خصوصی

روز دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ نشست تخصصی کارگروه واردات مجمع کارآفرینان ایران و محمدرضا مودودی مشاور رئیس سازمان توسعه تجارت پیرامون مسائل و مشکلات پیشران‌های اقتصادی در حوزه تجارت و به‌ویژه واردات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران، در ابتدای این جلسه هریک از اعضاء کارگروه واردات به بیان مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی خود پرداختند و از مشاور رئیس سازمان توسعه تجارت خواستند که اقداماتی جهت تسهیل فرآیند تجارت، مقررات زدایی از سیستم گمرکی کشور و غیره صورت گیرد.
سپس محمدرضا مودودی، مشاور رئیس سازمان توسعه تجارت بابیان این نکته که سازمان توسعه تجارت ظاهری دولتی دارد اما نقش آن مانند دادستانی است که برای بخش خصوصی فعالیت می‌کند، گفت: سازمان توسعه تجارت در راستای پیگیری مطالبات بخش خصوصی فعالیت می‌کند. هر مقداری که ارتباط مجمع کارآفرینان ایران با سازمان توسعه تجارت بیشتر باشد بدون شک مشکلات نیز با سرعت بیشتری بهبود پیدا می‌کند.
وی افزود: من معتقدم که مشکلات مطرح‌شده توسط اعضاء کارگروه واردات مجمع کارآفرینان ایران به‌زودی حل خواهد شد و درگذشته نیز مشکلات بزرگ‌تری حل‌وفصل شده است. نگاه من به موضوعات نگاه دولتی نیست و دیدگاهی همچون بخش خصوصی دارم. به‌جرئت می‌توان گفت که هرچه رابطه مجمع کارآفرینان ایران با سازمان توسعه تجارت عمیق‌تر باشد در کمتر شدن مشکلات نیز تأثیر بیشتری دارد.
مودودی درباره جلساتی که پیش از این با فعالان صنعتی توسط سازمان توسعه تجارت برگزار ‌شده است، اظهار کرد: در سالیان گذشته جلساتی تحت عنوان شورای راهبردی با حضور بزرگان صنعت کشور در سازمان توسعه تجارت برگزار ‌شد که چند سالی توقف پیدا کرد اما هفته گذشته این شورای راهبردی دوباره آغاز به کارکرد. رئیس سازمان توسعه تجارت هم به‌زودی حکم این شورا را امضاء می‌کند. ما از ظرفیت مجمع کارآفرینان ایران بهره خواهیم برد تا سؤالات و مطالبات مهم آنان در این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شود.
مشاور رئیس سازمان توسعه تجارت در خصوص مشکلات موجود بر سر راه پیشران‌های اقتصادی بیان کرد: سیاست‌های ارزی دولت باعث شده که شناسنامه‌دارترین صادرکنندگان هم دیگر میلی برای صادرات نداشته باشند. ما همان‌قدر که از وزارتخانه‌ها و سایر نهادها مطالبه می‌کنیم به همان میزان نیز از وزارت صمت پرسشگری داریم و اجازه شکل‌گیری تعارض منافع را نخواهیم داد. ما به‌هیچ‌عنوان توجیه‌گر مشکلات کشور نیستیم و هدف ما پیگیری موضوعات موجود در صنعت کشور است.
وی در پایان گفت: پنج مشکل اصلی خود را که باید در اولویت سازمان توسعه تجارت قرار بگیرد، مشخص کنید تا از حل این موارد شروع کنیم که بسیار مؤثر است. به این نکته توجه کنید که اگر مطالبات شما به‌صورت پراکنده مطرح شود هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.