مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

آغاز به کار رسمی مجمع کارآفرینان ایران

مجمع کارآفرینان ایران با هدف کمک به اصلاح و بهبود سیاست های کارآفرینی، برقراری نظام یکپارچه راهبردی در ترویج کارآفرینی و با رویکرد کمک به دولت برای بهبود شرایط محیط کسب‌ وکار و ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

رضا رحمانی رئیس کمیسیون صنایع مجلس در مراسم افتتاح دفتر مجمع کارآفرینان برتر در استان تهران با اشاره به اینکه خلا اینگونه تشکل‌ها در استان‌های مختلف کشور احساس می شود، اظهارداشت: در سیاست‌های کلی اصل ۴۴ توجه زیادی به توسعه تشکل‌های صنعتی شده است زیرا این امر باعث می شود تا حضور بخش خصوصی در ارائه پیشنهادات و اخذ تصمیمات مسئولین مؤثر واقع شود.

وی با بیان این که تشکل‌های صنعتی و تولیدی باید کمیسیون صنایع مجلس را به عنوان اتاق فکر خود در نظر بگیرند، افزود: باید با همکاری نمایندگان مجلس و تشکل‌ها به صورت مبنایی برای توسعه فعالیت های صنعتی در کشور تلاش کنیم.

رحمانی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در نقش مؤثر بخش صنعت و معدن در توسعه اقتصاد کشور، گفت: هم اکنون اقتصاد کشور به جای خلاهای قانونی بیشتر با عدم اجرای قوانین روبه رو است که در این مسیر باید مسئولین مربوطه تلاش ویژه ای را انجام دهند البته نمایندگان مجلس هم قول می دهند اگر در بخشی اصلاح قوانینی ضرورت داشت همکاری لازم را برای رفع آن مشکلات داشته باشند.

رئیس کمیسیون صنایع اضافه کرد: بنده به عنوان رئیس کمیسیون صنایع از اعضای مجمع کارآفرینان برتر دعوت می کنم تا هر زمان که تمایل داشتند در جلسات کمیسیون حاضر و نمایندگان را در رفع مکشلات پیش روی واحدهای تولیدی کمک کنند.

دیانی رئیس مجمع کارآفرینان برتر نیز به ارائه توضیحاتی در مورد دلایل شکل گیری این تشکل پرداخت و اظهارداشت: امروز دغدغه های اقتصادی بیش از سایر موارد ذهن مسئولان را به خود اختصاص داده است حتی مقام معظم رهبری هم با ابلاغ سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی در صدد ترسیم اقتصادی روشن برای کشور شده اند .

وی با اشاره به اینکه رشد فعالیت های کارآفرینی توسعه اقتصاد کشور را به دنبال خواهد داشت، گفت: به همین منظور به فکر تأسیس یک مجمع با حضور کارآفرینان با تجربه برای حل مشکلات واحدهای تولیدی بر آمدیم .

به گزارش تسنیم؛مجمع کارآفرینان ایران از دی ماه سال گذشته با هدف کمک به اصلاح و بهبود سیاست های کارآفرینی، برقراری نظام یکپارچه راهبردی در توسعه و ترویج کارآفرینی و ایجاد شبکه‌های اطلاعاتی و ارتباطی میان کارآفرینان کشور با رویکرد کمک به دولت برای بهبود شرایط محیط کسب و کار به منظور ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری تشکیل شد و به تازگی موفق به اخذ مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز شد.

اعضای هیئت موسس مجمع کارآفرینان ایران شامل محمدرضا دیانی (مدیرعامل گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب)، محمود امیری (موسس شرکت مادیران)، یونس ژائله (مدیرعامل و بنیانگذار شرکت شیرین عسل)، عباسعلی قصاعی (یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چینی و سرامیک)، ابراهیم عسکریان (از پیشکسوتان تولید شیشه و بلور)، ایوب پایداری (از پیشکسوتان تولید لبنیات و بستنی) و بهرام شریعت (مدیرعامل شرکت صنایع خودروسازی مدیران) هستند.

در حال حاضر بیش از ۳۰ شرکت بزرگ تولیدی و صنعتی با پرسنلی معادل بیش از ۱۰۰ هزار نفر عضو مجمع کارآفرینان ایران شده‌اند.

اهداف مجمع کارآفرینان ایران نیز به شرح است:

۱. ایجاد تشکلی خاص و سازماندهی شده در راستای حمایت از تولیدات داخلی و هماهنگی هر چه بیشتر کارآفرینان کشور خصوصا در بخش صنعت و فراهم نمودن موجبات بهبود کیفیت و بالا بردن میزان بهره وری و دفاع از حقوق اعضا در کلیه مراحل و مجامع.

۲. برقراری نظام مدیریت یکپارچه راهبردی در توسعه و ترویج کارآفرینی

۳. کمک به اصلاح و بهبود سیاست های حمایتی از کارآفرینان کشور و کشف و بهره گیری مطلوب از ظرفیت های بالقوه آنان

۴. نهادینه ساختن فعالیت های آموزشی، پ‍ژوهشی، مشاوره ای و ترویج کارآفرینی و انسجام بخشی به کارآفرینی متناسب با نیازهای توسعه ملی

۵. کمک به ساماندهی فعالیت های مرتبط با کارآفرینان و نهادینه سازی فرهنگ کارآفرینی در جامعه همراه با تقویت نهادهای پشتیبانی کننده توسعه کارآفرینی

۶. کمک به ایجاد تعامل منطقی و مناسب میان کارآفرینان، دولت، بانکها و سایر نهادهای مرتبط و ذیصلاح و تعامل مستمر بین مدیران ارگانهای حاکمیتی با کارآفرینان بخش غیر دولتی در جهت تصمیم سازی و پیشبرد برنامه های توسعه

۷. ایجاد شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی میان کارآفرینان کشور در سطح محلی، ملی و جهانی و یکپارچه سازی برنامه ها و فعالیتهای داخلی و بین المللی معطوف به کارآفرینی

۸. شناخت فرصت ها و تهدیدهای بر سر راه کارآفرینان و مدل سازی و ارائه الگوهای کارآفرینی متناسب با مزیتهای نسبی

۹. تلاش برای ارتقا جایگاه و منزلت اجتماعی کارآفرینان به منظور الگو سازی تولید ثروت ملی با تفکر ناب

۱۰. برگزاری نشستهای هم اندیشی و تعاملات لازمه بین کارآفرینان

۱۱. کوشش در جهت استیفای حقوقی صنفی و خواستهای مشروع و قانونی اعضاء

۱۲. جمع آوری اطلاعات، بررسی و تحقیق درباره مشکلات، شناخت نیازها و اولویتها.

۱۳. کوشش در ارتقای ظرفیت تولید، با بررسی، شناخت و استقرار روشهای نوین کنترل کیفیت

۱۴. کوشش در جهت هماهنگی در آموزش و تامین نیروی انسانی مورد نیاز

۱۵. عضویت و ایجاد ارتباط با تشکلها و سازمانهای مرتبط با وظایف مجامع صنفی با کانونهای استانی، در داخل یا خارج از کشور در چارچوب فعالیتهای صنفی و قوانین و مقررات کشور

۱۶. ارائه نظر مشورتی و حقوقی در خصوص تهیه لوایح و طرحهای مربوط به قوانین کارآفرینی و ارائه به دولت و مجلس