مجمع کارآفرینان ایران
اخبارکارگروه مالیاتی

کارگروه ویژه کارآفرینان در سازمان امور مالیاتی تشکیل می‌شود

مجمع_کار_آفرینان_ایران

خبر خوش برای پیشران‌های اقتصادی؛

 کارگروه ویژه کارآفرینان در سازمان امور مالیاتی تشکیل می‌شود

 

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران، روز سه شنبه ۲۵مردادماه، جلسه‌ای با حضور شاهین مستوفی، مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی و کارگروه مالیاتی مجمع کارآفرینان ایران برگزار شد.

در این جلسه که مدیران مالی بزرگترین پیشران‌های اقتصادی کشور نیز حضور داشتند؛ مهم‌ترین مشکلات مالیاتی کارآفرینان بزرگ مطرح شد.

از جمله این مشکلات، سنتی و کند بودن فرایند رسیدگی به درخواست‎ها، پیچیده و یا ناقص بودن دستورالعمل‌ها، قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، برخی اشتباهات صورت گرفته از سوی ممیزان مالیاتی و … بود که مدیران مالی به آن‌ها اشاره کردند.

در ادامه نیز مستوفی، در پاسخ به مشکلات مطرح شده از سوی پیشرانان، ضمن قول همکاری با مجمع برای تسهیل این مشکلات، گفت: سازمان امور مالیاتی همواره نگاه ویژه‌ای به تولید داشته و همراه پیشرانان خواهد بود؛ زیرا در صورتی که خواهان رشد اقتصاد کشور باشیم باید در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنیم.

مستوفی همچنین در پایان جلسه در گفت‌وگو با روابط عمومی مجمع کارآفرینان ایران تاکید کرد: اینکه در حضور مدیران مالی شرکت‌های بزرگ و شفاف کشور در بخش خصوصی بودیم باعث افتخار سازمان امور مالیاتی است. با توجه به اینکه مشکلاتی در شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی ما وجود دارد، رفع آن‎ها باعث رشد اقتصاد کشور و انجام شدن منویات مقام معظم رهبری می‎شود.

وی ادامه داد: این جلسات باعث می‌شود تعاملی که بین دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی وجود دارد بهتر بتواند خودش را نشان دهد و این شکوفایی اقتصاد قطعا هم باعث افزایش تولید و هم باعث افزایش درآمدهای پایدار مالیاتی کشور خواهد شد و باعث می‌شود که بتوانیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی در تدوین دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های خود استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه لازمه ضرورت تسریع در پیگیری مشکلات کارآفرینان و پیشران‌های بزرگ ایجاد ارتباط ویژه‌ای است که فرآیند پیگیری موارد قابل طرح اعضا در مجمع را تسریع کنیم؛ پیشنهادی مطرح شد که بتوانیم کارگروهی را تشکیل دهیم که درخواست‌ها و مکاتبات مجمع به سازمان امور مالیاتی را پیگیری کند و در سریع ترین زمان ممکن، پاسخ دبیرخانه مجمع با حل مشکل ارسال شود.