مجمع کارآفرینان ایران
رویدادنشست های بین المللی

سخنرانی رئیس هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران در هفتمین اجلاس جهانی کارآفرینی

هفتمین اجلاس مجمع جهانی کارآفرینی، با حضور نمایندگان کارآفرین کشورمان از ۱۹ تا ۲۲ اکتبر در شهر لیون فرانسه برگزارشد. اجلاس مذکور با شعار”ایجاد فرصت های شغلی به تعداد نامحدود” با حضور نمایندگان برترین کارآفرینان جهان و برای اولین بار با دعوت از تولیدکنندگان بخش خصوصی کشورمان، پنلی اختصاصی با موضوع روابط تجاری با ایران در اختیار کارآفرینان ایران قرار گرفت.

محمدرضا دیانی در این اجلاس اظهار داشت: اجلاس سالانه مجمع جهانی کارآفرینی، فرصت مغتنم و مناسبی برای کارآفرینان حوزه‌های مختلف، صاحبان صنایع، اقتصاددانان، دانشگاهیان و کارشناسان است تا با هم اندیشی و تبادل تجارب و تعامل نسبت به مسائل مهم جهانی به بیان نگرانی‌های خود در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی پرداخته و در اداره بهتر جهان نقش بسزایی داشته باشند.

وی افزود: رغبت کشورهای مختلف در اکثر عرصه‌ها به برقراری ارتباط و توسعه روابط با ایران خصوصاً در یک سال گذشته با روی کارآمدن دولت جدید نشانگر نقش بسزای کشور ما در عرصه‌های مورد توجه و حائز اهمیت جهانیان است. رئیس هیأت مدیره مجمع کارآفرینان ایران تصریح کرد:‌ ایران با دارا بودن ۶/۱ میلیون متر مربع مساحت هجدهمین کشور دنیا از نظر وسعت است و وجود برخی منابع معدنی غنی و نیروی انسانی تحصیلکرده فراوان، کشور ایران را تبدیل به محیطی کرده که می توان انواع کالاها را با مزیت نسبی تولید کرد. وی افزود: ایران، دومین ذخایر نفتی جهان را داراست که ۱۱ درصد ذخایر ثابت شده نفتی زمین، معادل ۱۳۰ میلیارد بشکه (بدون در نظر گرفتن نفت خزر) است و دومین ذخایر گازی جهان را داراست که ۱۸ درصد ذخایر ثابت شده گاز طبیعی، معادل ۲۶ تریلیون متر مکعب را در اختیار خود دارد. به گفته وی، کشور ایران با بیش از ۷۷ میلیون نفر جمعیت هفدهمین کشور دنیا به حساب می‌آید و میانگین سنی جمعیت کشور، در سال ۱۳۹۰ برابر با ۲۹ سال بوده است که نشان از نشاط و نیروی جوانی است که در جمعیت ایران وجود دارد.

دیانی گفت: حال با وجود موقعیت استراتژیک ایران که چهره‌ای متمایز از دیگر کشورهای منطقه در ابعاد امنیت، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد و از سوی دیگر نقش موثر در رفع مناقشات خاورمیانه ایفا کرده است، بی شک مناسب‌ترین عرصه برای حضور علاقه‌مندان به مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی است.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: ظرفیت‌های بهینه و بالقوه اقتصاد ایران این قابلیت را دارد که ظرف چند دهه آینده در زمره ده اقتصاد برتر دنیا قرار گیرد و این هدف کلانی است که اعضای مجمع کارآفرینان ایران در برنامه ریزی‌های اقتصادی و هدف‌گذاری‌های داخلی و خارجی خود آن را دنبال کرده و برای تحقق آنها برنامه‌ریزی های لازم را انجام می‌دهند و در پی رفع موانع بین‌المللی موجود از طریق توسعه روابط خود با مجامع جهانی نظیر مجمع جهانی کارآفرینی هستند

رئیس مجمع کارآفرینان ایران گفت: این مجمع آمادگی کامل خود را اعلام می‌دارد که با همه کارآفرینان حوزه های مختلف از سراسر جهان ارتباط سازنده برقرار کرده و با انجام پروژه های مشترک و تبادل تجربیات، به توسعه اقتصادی و اجتماعی در سطح جهانی کمک شایانی کند. وی در پایان از کارآفرینان کشورهای مختلف دعوت کرد تا ضمن سفر به ایران از قابلیت‌های مختلف کشور ما در زمینه‌های متعدد سرمایه گذاری و همکاری مشترک فیمابین بازدید به عمل آورده، روابط و همکاری‌های خود را با بخش خصوصی ایران بیشتر کرده و با فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی از نزدیک آشنا شوند.