مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

توسعه جهانی‌سازی تولیدکنندگان ایرانی در دستور کار مجلس

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه‌‌ای با اعضای هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران ضمن تاکید بر لزوم ادامه همکاری مجلس و مجمع کارآفرینان، گفت: مجلس آماده است در زمینه تسهیل قوانین توسعه جهانی‌سازی صنعتگرایی با پیشران‌های اقتصادی همراهی کند.
به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ صبح روز سه‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه 1402 جلسه هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران با محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در محل مجمع کارآفرینان ایران برگزار شد.
در ابتدای این جلسه حمیدرضا غزنوی، دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان جلسه گفت: متاسفانه موضوع پیشران‌ها در هیچ‌کجای آیین‌نامه‌ها نبوده و پیشرفت صنعتی از طریق پیشران‌های اقتصادی در اولویت سیاستگذار نیست.
وی با اشاره به لزوم همکاری‌های مجلس و مجمع کارآفرینان ایران برای تدوین قوانین جدید در راستای حمایت از پیشران‌های اقتصادی افزود: در قانون جدید اصلاحاتی صورت گرفت اما انتظار ما بیشتر است و خوشحالیم که باب این موضوع باز شد و از ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس می‌خواهیم این همکاری‌ها ادامه یابد.

لزوم اشاعه فعالیت‌های حمایتی در راستای توسعه نقش پیشران‌های اقتصادی

در ادامه این نشست پورابراهیمی با تاکید بر اینکه من از ابتدا معتقد بودم تشکیل مجمع کارافرینان کار بسیار خوبی است، خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه این جمع فکر آن‌ها است چون توانستند خود را اثبات کنند. آن هم در شرایطی که محقق کردن ایده‌ها یکی از سخت‌ترین کارهاست.
وی با تاکید بر اینکه هدف مجلس و مجمع از همکاری با یکدیگر اشاعه فعالیت‌های حمایتی در راستای توسعه نقش پیشران‌های اقتصادی بوده است، افزود: انتظار ما از همکاری با مجمع این است که در تعیین برخی موارد به ما کمک کند. نخست مشخص کند دولت و حاکمیت برای حمایت از پیشران‌های اقتصادی چه کارهایی می‌تواند انجام دهد و سپس موانع فعالیت های این بخش را به ما اعلام کنند تا از انجام آن‌ها جلوگیری شود. همچنین در زمینه تدوین برنامه‌های توسعه‌ای می‌توان از تجربه اعضای مجمع به عنوان پیشران‌های این حوزه استفاده کرد.
به گفته پورابراهیمی، کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان بخش کوچکی از حاکمیت با یک درک متقابل از فعالیت‌های مجمع کارآفرینان با این مجموعه، در جهت توسعه رویکرد حمایتی از پیشران‌های اقتصادی در دو حوزه امور جاری و امور راهبردی همکاری می‌کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: پیشرفت شما به عنوان تولیدکنندگان بزرگ کشور به نفع کل جامعه است زیرا هرچه کیک اقتصاد بزرگ‌تر شود، افراد بیشتری از آن نفع می‌برند و ما نیز براساس تکلیف خودمان با شما همکاری می‌کنیم.
پورابراهیمی همچنین از برنامه مجلس برای تدوین یک قانون جدید مخصوص کارآفرینان خبرداد و از اعضای هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران خواست تا پیشنهادات خود در این زمینه را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه دهند.
وی در پایان با تاکید بر ارزش بالای فعالیت مجمع کارآفرینان خاطرشان کرد: بیش از ۳۰درصد مصوبات صحن علنی که به قانون تبدیل شده از کمیسیون اقتصادی است و ما یک سوم از عملکرد مجلس را در اختیار داریم. بنابراین شما می‌توانید از این ظرفیت بالا استفاده کنید و ما برای همفکری با شما در تدوین قوانین آمادگی لازم را داریم.
در ادامه جلسه اعضای هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران به مشکلات خود از جمله، ترخیص کالاها از گمرک، لغو خرید اعتباری ماشین آلات، اخذ مالیات بر ارزش افزوده از کالاهای اساسی وارداتی و نوسانات نرخ ارز اشاره کردند.
همچنین در این جلسه بر مشکلات سرمایه‌‎گذاری و توسعه جهانی سازی صنعت‌گرایی ایرانی اشاره و تاکید شد که باید به نیازهای خارج از کشور هم توجه شده و زیرساخت‌های لازم برای صادرات فراهم شود.
در پایان نیز پورابراهیمی تاکید کرد مجلس آمادگی لازم برای حل این مشکلات و همکاری با پیشران‌های اقتصادی عضو مجمع کارآفرینان ایران را دارد و از اعضای هیات مدیره خواست مشکلات خود را به صورت مکتوب به کمیسیون اقتصادی ارائه داده تا اقدامات لازم برای رفع و رسیدگی به آن‌ها عملی شود.