مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

آمادگی سازمان امور مالیاتی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه پیشران های اقتصادی

جلسه کارگروه مالیاتی مجمع کارآفرینان ایران با حضور اعضای کارگروه، نمایندگان پیشران‌های اقتصادی و همچنین محمد برزگری، سرپرست مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور روز دوشنبه (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲) در محل مجمع برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ محمد برزگری، رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی در این جلسه اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی کشور با توجه به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مؤدیان در حال اجرای بزرگ‌ترین طرح آموزش مؤدیان مالیاتی است. بر همین اساس نیز یک دوره تربیت مدرس برگزار شد که اسامی مدرسان و اطلاعات دیگر آن در درگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی قابل‌مشاهده است.

برزگری ادامه داد: رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی مردادماه سال جاری طبق یک بخشنامه‌ای بر آموزش مؤدیان مالیاتی تأکید کردند؛ که بر لزوم آموزش کلیه مؤدیان مالیاتی بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مؤدیان تأکید جدی شده است؛ در همین راستا در هر اداره کل سازمان امور مالیاتی ۳ تا ۴ مدرس دوره‌های آموزشی لازم را سپری کرده‌اند. این دوره‌های آموزشی همچنان در حال برگزاری است که خوشبختانه بر اساس گزارش‌هایی که از ادارات سازمان دریافت کرده‌ایم استقبال خوبی از این دوره‌ها صورت گرفته است.

رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی تأکید کرد: سازمان امور مالیاتی کشور این آمادگی را دارد که هر آموزش دیگری که پیشرانان و اعضای مجمع کارآفرینان ایران در قالب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مؤدیان درخواست کنند ارائه کند.

وی همچنین گفت: ایجاد واحد‌های مشاوره برای مؤدیان مالیاتی از دیگر اقدامات معاونت آموزش مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی است که این تکلیف نیز در شهریورماه ابلاغ و در حال حاضر این موضوع فراهم‌شده است.

محمد برزگری در پایان اظهار کرد: در درگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.intamedia.ir بخش آموزش اضافه‌شده است که در آن مطالب آموزشی و همچنین کارگاه‌های تخصصی برگزارشده بارگذاری و مؤدیان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

در ادامه این جلسه؛ اعضای کارگروه و همچنین نمایندگان پیشران‌های اقتصادی سؤالات و نظرات خود را بیان کردند که در ادامه رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی به آن‌ها پاسخ گفتند.