مجمع کارآفرینان ایران
دسته‌بندی نشده

پیام تسلیت مجمع کارآفرینان ایران در پی درگذشت جناب آقای مهندس محمود خیامی

به گزارش روابط عمومی مجمع کارآفرینان ایران، در پی درگذشت کارآفرین بزرگ ملی، جناب آقای مهندس محمود خیامی بنیانگذار گروه صنعتی ایران خودرو «ایران ناسیونال سابق» این مجمع با انتشار پیامی، فقدان ایشان را به جامعه صنعت و کارآفرینی کشور تسلیت عرض نمود.

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت کارآفرین بزرگ ملی جناب آقای مهندس محمود خیامی، مایه تأسف و تأثر جامعه تولید و کارآفرینی شد. مرحوم مهندس خیامی، در کنار اقدامات گرانقدر و اثرگذار در بخش صنعت و تولید، میراث های ارزشمندی از تولید را در ایران بنا نهاد.
ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان، جامعه صنعت و کارآفرینی کشور، از درگاه خداوند سبحان برای آن فقید سعید، رحمت و علو درجات و برای بازماندگان و دوستداران ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت داریم.

برادران خیامی‌ در ۱۲ مهرماه ۱۳۴۱ با ده میلیون سرمایه، شرکت ایران ناسیونال که امروز “ایران خودرو” نام دارد را برای تولید اتوبوس های بین شهری تاسیس کردند، البته آنها در سال ۱۳۵۱ راه تجاری خود را از یکدیگر جدا کرده و ایران ناسیونال به محمود خیامی رسید.

اخوان خیامی قبل از انقلاب ده‌ها شرکت مختلف در صنایع سنگین ایجاد و خدمات بسیار زیادی را به توسعه صنعت در کشور کردند. بیمه آسیا، مبلیران، فروشگاه کوروش، کارخانه برجیستون، پیستون سازی ایران، ایدم تبریز و بانک صنعت و معدن از جمله برخی نام های آشنایی هستند که برادران خیامی پایه‌گذار آنها بوده اند.
ایران ناسیونال در سال ۱۳۴۵ قرارداد تولید پیکان را امضا کرده و تا سال ۱۳۵۳ شرکت به فروشی بالغ بر ۹۱ میلیارد تومان رسید.
محمود خیامی مدیر بنیاد خیامی بود که در سال ۲۰۰۰ میلادی توسط وی تأسیس شد. این بنیاد در کنار فعالیت‌های خیریه در زمینه‌های بهداشت، کودکان و پناهندگان، فعالیت‌هایی را در زمینه گفتگوی بین ادیان را نیز در برنامه خود قرار داده‌است.
وی در سال‌های اخیر صد و ده مدرسه به نام امام علی در روستاهای استان خراسان ساخته و هشت مجموعه بزرگ آموزشی نیز به نام ثامن‌الائمه در مشهد احداث کرده‌است. محمود خیامی همچنین ساخت هجده مجموعه کار و دانش را در استان خراسان به پایان رساند که هجده میلیارد تومان هزینه دربرداشته‌است.