مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

وزیر اقتصاد: هم اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و تعارفی هم در این خصوص نداریم

دکتر فرهاد دژپسند در دومین نشست با اعضاء مجمع کارآفرینان ایران که در محل وزارت اقتصاد و دارایی برگزار شد، اظهار داشت: نشست های هم اندیشی با مجمع کارآفرینان ایران، جلسات نمایشی و نمادین نیست و تلاش مجموعه وزارت اقتصاد این است که این جلسات به نتایج مثبت و اثرگذاری منتهی شود.

وزیر اقتصاد افزود: مقرر شده این وزارتخانه برای توسعه بازار و تامین مالی بنگاه های اقتصادی کمک کند و تاکید بر این است تا کارگروهی برای تامین مالی بنگاه ها از طریق بازار سرمایه تشکیل شود.
وی همچنین ادامه داد: کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد چون همه می‌دانند که ما در جنگ اقتصادی هستیم و تعارف هم نداریم. همه نیروها معطوف به این است که از ورود منابع به کشور ممانعت شود، بنابراین در این شرایط جنگ دیگر من و تو موضوعیت ندارد.

 

در حال حاضر همه در مورد سرمایه در گردش مشکل دارند و از سویی نقدینگی بالایی در جامعه وجود دارد. برخی بانک‌ها نسبت تسهیلات به سپرده حتی ۱۰۰ درصد نیز دارند اما این نسبت برای برخی از بانک‌ها بسیار پایین است و مشکل اصلی کار نیز همین بانک‌ها هستند.

دکتر دژپسند با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی می‌توانند در خارج از کشور نیز سرمایه‌گذاری کنند، گفت: دولت در این زمینه حاضر به پشتیبانی کامل است، باید دریچه‌ها را باز کرد و به یکجا محدود نشد.

وزیر اقتصاد گفت: موضوع مالیات بر ارزش افزوده نیز با تصویب نهایی در مجلس، بخش قابل توجهی از مشکلات مربوط به تولیدکنندگان را حل خواهد کرد.
وی با اعلام اینکه یکی از برنامه های این وزارتخانه در مورد رتبه بندی تولیدکنندگان جهت ارایه خدمات ویژه به پیشرانان اقتصادی است، افزود: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال رونق تولید بایستی به شرکتهای پیشران بخش تولید، خدمات ویژه ای ارایه گردد و در مسیر تسهیل شرایط تولید حرکت نماییم .

در این نشست کارآفرینان بزرگ کشور ضمن ارایه مشکلات بخش تولید، پیشنهاداتی در زمینه رفع موانع در راستای رونق تولید به وزیر اقتصاد ارایه نمودند .