مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

نشست هم اندیشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و اعضاء مجمع کارآفرینان ایران

الفت: نگاه قوه قضائیه به مجمع کارآفرینان ایران نگاهی مقدس و جهادی است.

به گزارش روابط عمومی مجمع کارآفرینان ایران، در نشستی با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و تعدادی از اعضا مجمع کارآفرینان ایران ضمن بیان مشکلات موجود در مسیر کارآفرینی و افزایش ظرفیت تولید داخل، آمادگی خود را برای کمک به قوه قضائیه با هدف ساماندهی طرح کارآفرینی و ایجاد شغل برای زندانیان آزاد شده و فراهم آوردن بستر مناسب کسب و کار برای این قشر در معرض آسیب اعلام کردند.

در این نشست که در مرکز همایش های معاونت اجتماعی قوه قضائیه برگزار شد، جمعی از کارآفرینان به نمایندگی از سایر اعضاء این مجمع ضمن تاکید بر خطر بسیار مهم قاچاق و وارادات غیرقانونی و افسارگسیخته طی چند سال گذشته و همچنین برخوردهای غیرکارشناسی و مخرب برخی قضات با مجموعه کارآفرینی کشور، نه تنها خواستار ورود و نظارت هرچه بیشتر قوه قضائیه در این زمینه شدند بلکه بر لزوم افزایش حمایت‌های قانونی این قوه از کارآفرینان کشور تاکید نمودند.

محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از همسویی مجموعه کارآفرینی کشور با نهادهای دولتی و حاکمیتی و تاکید بر لزوم هم‌افزایی هر چه بیشتر و فراهم آوردن بستری مناسب در جهت تعمیق مشارکت همه جانبه مجمع با نهادهای دولتی تصریح کرد: نگاه قوه قضائیه و ریاست محترم این قوه به مجمع کارآفرینان ایران، نگاهی مقدس و جهادی است. شما عزیزان کارآفرین به واقع ظرفیتی ارزشمند برای کشور هستید که مجموعه حاکمیتی کشور هنوز نتوانسته است بهره‌برداری مناسب را از این ظرفیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه از ظرفیت‌های اقتصادی مناسبی برخوردار است که می‌تواند همگی آنها را برای ساماندهی زندانیان آزاد شده و در معرض خطر در کشور به کار گیرد، گفت: متاسفانه فکر و شم اقتصادی در بین بسیاری از مدیران دولتی وجود ندارد. اگرچه نیروهایی مخلص و متعهد در بسیاری از کرسی‌های مدیریتی بکار گرفته شده‌اند اما شم اقتصادی موهبتی است که خداوند متعال تنها به عده‌ای خاص عطا فرموده و این درست نکته‌ای است که ما در مجمع کارآفرینان ایران به دنبال آن هستیم. ما به دنبال فکر مجموعه کارآفرینی ایران هستیم و نه سرمایه. قوه قضائیه به کمک مالی نیاز ندارد بلکه مشاوره و همفکری در نحوه مدیریت منابع را از شما می‌خواهیم.

در ادامه این نشست آقای ژائله نائب رئیس مجمع کارآفرینان ایران ضمن اشاره به مشکلات بروکراسی عدیده پیش روی کارآفرینان برای اجرای طرح‌ها و ایده‌های اقتصادی، همسو با منافع ملی و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر لزوم توجه ویژه مسئولین به بحث ساخت ایران و افزایش عمق تولید داخلی، اعلام آمادگی کرد مجمع کارآفرینان ایران به عنوان اتاق فکر اقتصادی و تولید کشور متشکل از پیشران‌های اقتصادی و صنعتی بخش خصوصی کشور، آماده کمک به دولت و دستگاه‌های حاکمیتی برای توسعه تولید ملی و در نتیجه حل معظل اشتغال زایی در کشور است.

حمید رضا غزنوی دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران نیز با تاکید بر ظرفیت‌های موجود در این مجمع برای تولید فکر و ارائه راهکارهای عملی در مواجهه با جنگ اقتصادی افزود: اعضا مجمع کارآفرینان ایران همگی از نخبگان اقتصادی و مدیران برتر پیشران‌های اقتصادی کشور هستند. قوای سه گانه و تمامی دستگاه‌های حاکمیتی کشور با همکاری و همسویی با این مجمع نه تنها می‌توانند بسیاری از واحدهای تولیدی بخش دولتی را مجددا فعال کنند بلکه خواهند توانست با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم از این ظرفیت فکری و تجربی موجود در مجمع کارآفرینان به شکلی مولد در جهت توسعه ملی بهره‌برداری کنند. البته انتظار ما از قوه قضائیه نظارت بر دستاوردهای تولید کشور در دوران تحریم و صیانت از قوانین و مقرراتی است که نقض آنها مصداق بارز اقدام علیه امنیت ملی خواهد بود.

در ادامه تعدادی دیگر از مسئولین قوه قضائیه از جمله آقای جعفر رئیسیان زاده سرپرست دفتر اقدامات حمایتی و مراقبت های بعد از خروج سازمان زندان‌ها، ضمن ارائه گزارش‌هایی در خصوص اراتباط مستقیم بین بیکاری و افزایش اقدامات مجرمانه در کشور بر لزوم کمک و همراهی کارآفرینان ایران با این سازمان در اجرای طرح ایجاد اشتغال برای زندانیان آزاد شده تاکید و از مجمع کارآفرینان ایران درخواست کرد در تعاملی سازنده با قوه قضائیه این سازمان را در جلوگیری از بازگشت زندانیان آزاد شده به زندان‌ها همراهی نماید.