مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

نشست مدیران مجمع کارآفرینان ایران و موسسه مطالعات و پژوهش بازرگانی

نشست دبیرکل و معاونین مجمع کارآفرینان ایران و رئیس موسسه مطالعات و پژوهش بازرگانی و مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی ظهر امروز (۸ شهریورماه ۱۴۰۲) برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ حمیدرضا غزنوی در این دیدار با بیان اینکه ما در مجمع نگاه آینده نگرانه به مسائل داریم، اظهار کرد: بررسی گزارشات بین المللی که روند آینده را بررسی می‌کنند از اقدامات و وظایف مرکز مطالعات مجمع کارآفرینان ایران است که به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی در ادامه گفت: ما در موضوعاتی مانند تحلیل نظری سیاست صنعتی، انتشار کتب و برگزاری رویداد و یا دوره‌های آموزشی که از موضوعات مشترک بین مجمع کارآفرینان ایران و موسسه مطالعات و پژوهش بازرگانی است اعلام آمادگی می‌کنیم.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران به کتب چاپ شده توسط مجمع کارآفرینان ایران اشاره کرد و گفت: کارآفرینان نسل بعدی، کارآفرینی چیست، اصول ماندگار کارآفرینان، بسط مفاهیم کاربردی کارآفرینی، مبانی کارآفرینی و عملکرد شرکتی، دانش و اصول کارآفرینی از جمله کتب چاپ شده توسط این مجمع است که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است.

در ادامه این نشست، احمد تشکینی، رئیس موسسه مطالعات و پژوهش بازرگانی، اظهار کرد: مطالعه و پژوهش بازرگانی، انجام تحقیقات، جمع‌آوری آمار و اطلاعات، نشر اطلاعات تجاری و تحلیل مسائل اقتصادی و بازرگانی داخلی و خارجی از موضوعاتی است که در این موسسه دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: این مؤسسه به عنوان بازوی اصلی فکری در وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش پشتیبانی، تسهیل‌گری و تصمیم سازی برای تحقق مأموریت‌ها و اهداف بخش صنعت، معدن و تجارت را دنبال می‌کند.

همچنین در ادامه این جلسه، محمد وحیدی، مدیرعامل مرکز آموزش بازرگانی، گفت: مرکز آموزش بازرگانی از سال ۱۳۷۴ ذیل موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی شروع به کار کرده است. این مرکز بعنوان یکی از مهمترین مراکز آموزش‌های تخصصی کسب و کار نقشی فعال در جهت راهبری، مدیریت و اجرای آموزش‌های مورد نیاز در حوزه کسب و کار را در سطح کشور را عهده دار است و در تمامی استان‌ها نیز دارای نماینده است.

وحیدی در ادامه تاکید کرد: فعالیت در نقش حلقه واصل بین دانشگاه‌ها و بخش‌های اقتصادی و بازرگانی کشور به منظور توانمندسازی و ارتقاء مهارت‌های کاربردی مورد نیاز فعالان در حوزه‌های تجارت و بازرگانی از اهدافی است که برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار طرفین بر بررسی برخی مسائل مشترک و آغاز هرچه سریعتر همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.