مجمع کارآفرینان ایران
اخبارکارگروه گمرکی

نشست‌های تخصصی گمرک و مجمع کارآفرینان ایران درجهت تسهیل امور پیشران‌ها

معاونت گمرکی گمرک ایران اعلام کرد که در بسته حمایتی وزارت اقتصاد تمهیداتی برای تولیدکنندگان دیده شده است که به زودی اعلام خواهدشد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران، روز سه شنبه 15 آذر1401، نشستی تخصصی میان حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران، فرود عسگری، معاون امور گمرکی گمرک ایران و اعضاء کمیته گمرکی مجمع کارآفرینان ایران برگزارشد.

در ابتدای جلسه هریک از اعضاء کمیته گمرکی مجمع کارآفرینان ایران به بیان مشکلات این حوزه پرداختند و از عسگری معاون گمرکی گمرک ایران خواستند که در مسیر حل این مشکلات و موانع تولیدکنندگان حداکثر همراهی و همکاری را داشته باشد.

سپس حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران اظهارکرد: کمیته کارگروه گمرکی مجمع کارآفرینان ایران چندین سال است که فعالیت دارد و بسیاری از مشکلات حل شده است. اما تاکنون در خصوص برخی مواردی، گامی برای حل آن برداشته نشده است. افراد حاضر در کمیته گمرکی فعال در حوزه صنعت هستند و سهم بسیاری در بازار دارند و با مشکلات به صورت مستقیم دست و پنجه نرم می‌کنند.

در ادامه فرود عسگری، معاونت امور گمرکی گمرک ایران در خصوص موضوع کسرتخلیه که سوال بسیاری از اعضاء کمیته گمرکی مجمع کارآفرینان ایران بود، گفت: برای حل چنین معضلی تلاش خواهیم کرد که طی هفته آینده جلسه‌ای را میان بانک مرکزی و دو نماینده از مجمع کارآفرینان ایران برگزار کنیم تا هرچه سریعتر این مشکل رفع شود.

وی افزود: گزارش کار واحدهای تولیدی را از کریمی کیا، مسئول برنامه‌ریزی گمرک پیگیر خواهیم شد و قصد داریم که برای پیشران‌های اقتصادی در مسیر سبز تفاوت‌هایی را قائل شویم. در تلاش هستیم که کارشناسان مجازی در محل گمرک حضور داشته باشند و این موضوع هم اکنون درحال بررسی است. دستورالعمل ارزیابی جدید را هم بررسی خواهیم کرد.

معاونت امور گمرکی گمرک ایران درباره ضمانت ارزش افزوده گفت: نامه‌هایی را برای میرمحمدی دبیر شورای عالی و سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی فرستادم که تحویل مجمع کارآفرینان ایران خواهیم داد تا از جانب شما هم حمایت‌هایی صورت پذیرد. مهلت تعیین استاندارد هم با پیگیری‌های انجام شده به یکسال تغییر می‌کند و در بسته حمایت وزارت اقتصاد اعلام خواهد شد.