مجمع کارآفرینان ایران
اخبارکارگروه دانش بنیان

مجمع کارآفرینان ایران پیگیر توسعه واحدهای تحقیق و توسعه پیشران‌ها

روز یکشنبه یکم آبان ماه نشست تخصصی کارگروه دانش بنیان مجمع کارآفرینان ایران با حضور دبیرکل این مجمع در محل دائمی جلسات مجمع کارآفرینان ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران، حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران در ابتدای این نشست اظهارکرد: مباحث مربوط به شرکت‌های دانش بنیان در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی ریشه دارد و تعداد بسیار زیادی از شرکت‌های حاضر در مجمع کارآفرینان ایران از نوع شرکت‌های دانش بنیان هستند.

وی افزود: ما از حضور معاونت تحقیق و توسعه شرکت‌ها به میزان کافی بهره مند نیستیم اما اگر زمینه حضور این معاونت‌ها در جلسه بعدی فراهم شود امکان انجام کارهای بهتر و موثرتری وجود دارد. طی توافقاتی که در چندوقت اخیر با وزارت صمت داشتیم به این نتیجه رسیدیم که چه شاخص‌هایی را تعیین کنیم تا قوانینی را برای واحدهای تحقیق و توسعه به وجود آوریم و پیشران‌های اقتصادی برای حاکمیت از این جهت اهمیت دارند که واحدهای تحقیق و توسعه را فراهم آورند چراکه سرمایه لازم را برای ایجاد آن در اختیار خود دارند.

غزنوی بیان کرد: وزارت صمت به ما قول داده که در بحث‌های مربوط به تعرفه‌ها مساعدت لازم را انجام دهد و هرچه طرح مناسب و موثری از سمت مجمع کارآفرینان ایران به این وزارتخانه تحویل داده شود قطعا به اجرا هم می‌رسد. با بررسی‌هایی که در عملکرد کشورهایی مانند آلمان، ترکیه و کره جنوبی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که دولت برای خدمت بیشتر به پیشران‌های اقتصادی به سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی پرداخته است.