مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

سامانه جدید گمرک تا آذرماه فعال می‌شود

جلسه کارگروه گمرکی مجمع کارآفرینان ایران با حضور سرپرست دفتر واردات گمرک ایران برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ جلسه کارگروه گمرکی مجمع کارآفرینان ایران با حضور علیرضا صدری خواه، مدیرکل واردات گمرک ایران با موضوع «بررسی مسائل و چالش‌های پیشران‌های اقتصاد مولد بخش خصوصی حوزه واردات» روز سه‌شنبه (۲۴ مردادماه ۱۴۰۲) در محل مجمع برگزار شد.

سرپرست دفتر واردات گمرک ایران با تائید وجود برخی مشکلات در سامانه گمرک اظهار کرد: از برخی مشکلاتی که در سامانه گمرک وجود دارد مطلعیم و قبول داریم که این مشکلات باعث وقفه در کارشده است.در حال حاضر نیز مشغول طراحی سامانه جدیدی هستیم که در آن نواقص فعلی برطرف خواهد شد. امیدوار هستیم این سامانه تا آذرماه سال جاری شروع به فعالیت کند.

سرپرست دفتر واردات گمرک ایران بابیان اینکه بسیاری از اعضای مجمع کارآفرینان ایران از پیشران‌های بزرگ اقتصاد کشور هستند اظهار کرد: نشست های این‌گونه باعث می‌شود که ما از مسائل و مشکلات واردکنندگان و شرکت‌های تولیدی کشور آگاه شویم و در ادامه تلاش کنیم این موانع برطرف شود.

وی در ادامه گفت: امیدوارم این قبیل نشست‌ها به‌صورت دوره‌ای و منظم برگزار شود چراکه معتقد هستم مشکلات موجود فقط با گفتگوی دوطرفه حل نخواهد شد؛ لذا از همه نمایندگان شرکت‌ها درخواست می‌کنم که به صورت‌های مختلف نظرات و پیشنهاد‌ها خود را به اطلاع ما برسانند چراکه باور دارم بدون همفکری و تعامل مستقیم با واردکنندگان و واحد‌های تولیدی، نقاط ضعف و مشکلاتی که در بخش گمرک وجود دارد برطرف نخواهند شد.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست هریک از اعضا کارگروه گمرکی مجمع کارآفرینان ایران به بیان سؤالات، پیشنهاد‌ها و مشکلات حوزه فعالیت خود پرداختند.