مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

رونمایی از آثار هنری – رسانه ای کارآفرینی

رونمایی از آثار هنری – رسانه ای کارآفرینی، سه شنبه 27 تیرماه 1402، به همت مجمع کارآفرینان ایران در محل خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ اهمیت تولید ملی، صنعت و آثار آن در کشور بر همگان آشکار است. اما سهم این بخش از فضای فرهنگی، هنری و رسانه‌ایِ کشور بسیار اندک است، فعالان این عرصه اقبال چندانی به سوژه‌های مربوطه نشان نمی‌دهند و این حوزه به حلقه‌ای مفقوده در عرصۀ هنر و رسانه در کشور تبدیل شده است.

اما توسعۀ صنعتِ بخش خصوصی که بی‌شک بهبود فضای اجتماعی را به دنبال دارد، نیازمند فرهنگ‌سازی در حوزۀ کارآفرینی و تولید است. با این حال چند درصد تولیدات سینمایی کشور به حوزۀ تولید و مصائب فعالان این بخش پرداخته است؟ چند درصد آثار گرافیکی، نماهنگ، مستند و… صدای تولیدکنندگان بخش خصوصی و کارآفرینان را به دولتمردان و مردم رسانده است؟

تمامی این موارد مجمع کارآفرینان ایران را به عنوان متولی عرصه تولیدِ بخش خصوصی بر آن داشت تا گفتمان سازی در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه را آغاز کند تا بتوان با پرداخت به این موضوع در تمامی حوزه‌ها، گامی در جهتِ رشد و تعالی تولید ملی و کارآفرینی در کشور برداریم.

برهمین اساس، مستند «مرز باریک» که روايت ظهور کره جنوبی به عنوان قدرت اقتصادىِ شرق آسياست، ساخته شد تا دریابیم چطور كشورى در طى پنجاه سال توانست از تله درآمد كم به گروه كشورهاى با درآمد بالا بپيوندد.

همچنین در این مراسم از نمادِ کارآفرینی به عنوانِ ضروری‌ترین جان‌فشانی برای امنیت و آبادیِ ایران رونمایی خواهد شد. در طراحیِ این نماد نگاهی داشته‌ایم به قهرمانانِ اسطوره‌ایِ ایران که از دیرباز شهره بوده‌اند به جانفشانی در راهِ ایران.

پوسترهای گرافیکی با موضوع صنایع مولد و پیشران‌های اقتصادیِ ایران نیز از دیگر آثاری‌ است که مجمع کارآفرینان ایران از آن رونمایی خواهد کرد.

در نظر داریم تا برگزاری این مراسم موجب ترغیت فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه در خصوص فعالیت و پرداختن به حیطه کارآفرینی و تولید ملی باشد.