مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

رفع ابهامات پیرامون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی

روز سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 جلسه ای با حضور سید مجتبی موسی پور، معاون مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و اعضاء کارگروه امور مالیاتی مجمع کارآفرینان ایران در محل این مجمع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ در این جلسه سید مجتبی موسی پور، معاون مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی پس از شنیدن مشکلات و چالش های اعضاء کارگروه امور مالیاتی اظهار کرد: همانطور که میدانید، قانون پایانه‌های فروشگاهی یک قانون بسیار وسیع و بزرگ است. این دغدغه‌هایی که شما در این نشست بیان می‌کنید در سایر جلسات دیگر هم مطرح می‌شود. ما در مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی بر این باور هستیم که اگر قرار است این قانون اجرایی شود تمامی فعالان اقتصادی باید با مرکز و سازمان امورمالیاتی همراه شوند.

وی افزود: مرکز تنظیم مقررات و سامانه مودیان شاید هنوز به آن بلوغی که مدنظر دوستان است نرسیده باشد ولی به دستیابی به آن در ماه‌های آتی قابل دسترس است. ما به یک بازه زمانی سه تا هفت سال برای اجرای این قانون نیازمند هستیم.

موسی پور در ادامه گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی جلوی بسیاری از تخلفات را خواهد گرفت. سازمان امور مالیاتی به سمت داده محوری درحال حرکت است و در همین خصوص با سازمان امور گمرکی و بانک مرکزی جلساتی را دایر کردیم که بتوانیم داده‌هایی را به دست آوریم. ما دیگر به شما مستقیما مراجعه نمی‌کنیم و تطابق اطلاعات را در سامانه‌های خودمان انجام می‌دهیم. در سامانه مودیان زیرساختی فراهم شده که تمامی سامانه‌های قبلی در زیر مجموعه آن قرار گرفتند.