مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

دیدار دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران با سفیر جدید ایران در سوئد/ اهمیت سهم تجاری ایران از تجارت جهانی

این دیدار باهدف بررسی راهکارهای همکاری‌های اقتصادی و صنعتی پیشران‌های مولد بخش خصوصی با سوئد و همچنین بررسی موانع و چالش‌های بخش خصوصی دو کشور انجام شد.

 

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ در این دیدار حمیدرضا غزنوی، با تشریح مأموریت مجمع کارآفرینان ایران، ظرفیت و توانمندی‌های پیشران‌های مولد بخش خصوصی در تولید، صادرات، ایجاد اشتغال درباره مزیت‌های تولید در کشور گفت: اگر سفرا با اشراف کامل به این توانمندی پیشران‌ها به محل مأموریت اعزام شوند و اطلاعات کافی از وضعیت اقتصاد ایران داشته باشند، بدون شک می‌توانند به افزایش و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها، صادرات و افزایش همکاری‌ها در حوزه صنعت کمک شایانی داشته باشند.

وی گفت: درواقع این سفرا هستند که می‌بایست مرکزیت روابط اقتصادی با کشورهای مختلف باشند و اطلاعات لازم را در اختیار مسئولین هر دو کشور قرار دهند.

غزنوی بابیان اینکه یکی از بهترین راهکارها برای ورود به بازارهای جدید رایزنی از طریق سفرا و رایزنان بازرگانی و تجاری در دیگر کشورها و معرفی ظرفیت‌های موجود پیشران‌های مولد بخش خصوصی ایران است، افزود: همواره یکی از راهکارهای توسعه بازارهای صادراتی، استفاده از روابط دیپلماتیک و بین‌المللی بوده و اگر این راهبرد به‌درستی صورت گیرد، فرصت مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی است و بدون شک تحقق آن به حرکت به سمت اقتصاد غیرنفتی را فراهم می‌کند.

اهمیت سهم تجاری ایران از تجارت جهانی

حجت‌الله فغانی، سفیر جدید ایران در سوئد نیز با تشریح ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی ایران و سوئد گفت: یک بخش خصوصی قوی و کارآمد می‌تواند وزارت امور خارجه را در تحقق مأموریت‌های اقتصادی و سیاسی موفق کند.

وی بابیان اینکه در خصوص تبادل هیئت‌های اقتصادی، تولیدی و تجاری دو کشور ایران و سوئد تلاش خواهم کرد، افزود: سوئد در اتحادیه اروپا از نوعی استقلال مالی برخوردار است و ما باید بتوانیم از این ظرفیت در جهت افزایش همکاری‌های اقتصادی صنعتی و تجاری بهترین بهره را ببریم.

فغانی گفت: بالابردن سهم صادراتی ایران از تجارت جهانی مهم‌ترین موضوعی است که از سوی تمامی مسئولین موردتوجه قرارگرفته است و من نیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایم در سوئد تحقق این برنامه است.

وی با استقبال از تداوم ارتباط با پیشران‌های مولد بخش خصوصی و کمک به آنان در سوئد گفت: مجمع کارآفرینان ایران در خصوص دعوت از بنده به‌عنوان سفیر جدید ایران در سوئد برای گفتگو با دبیر کل مجمع و کارآفرینان ابتکار خلاقانه‌ای را اتخاذ کرده و توصیه می‌کنم هر سفیری که به محل مأموریت خود اعزام می‌شود قبل از اعزام چنین جلسه‌ای را برگزاری کنید تا بتوانید به سهم خود در این مأموریت تأثیرگذار باشید.

فغانی در پایان افزود: یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این جلسه برای سفرا این است که من در حوزه‌های صنعتی و تولیدی با دیدی واقعی‌تر به محل مأموریت اعزام می‌شوم و این جلسه و تداوم ارتباط در فرایند مأموریت یک سفیر درنهایت به افزایش همکاری‌های اقتصادی و صنعتی دو کشور منجر می‌شود. بعدازاین دیدار، سفیر جدید ایران در سوئد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان حدود 40 پیشران مولد بخش خصوصی شرکت کرد.