مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

در آستانه 29 بهمن روز کارآفرینی و اقتصادمقاومتی؛ آغاز هفته کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی از امروز

به گزارش روابط عمومی مجمع کارآفرینان ایران، عبارت کارآفرینی از آن دست واژه‌های پرانرژی و پربحثی است که دولت‌ها معمولا حمایت از آن را موثرترین راه رشد اقتصادی می‌دانند. رهبرانقلاب هم در دیدار اخیر خود با تولیدکنندگان در 10بهمن1400 با نام‌گذاری کارآفرینان به‌عنوان افسران دفاع مقدس بیش از پیش به فعالیت‌های کارآفرینی اهتمام ورزیدند. کارآفرینی به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین موضوعات دنیای امروز و محرکه اصلی توسعه اقتصادی محسوب می شود و نقش آن در نوآوری یا ایجاد فضاهای جدید کسب وکار بر همگان روشن است.

در آبان ماه سال ۱۳۹۷ دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از نامگذاری ۳ روز جدید در تقویم رسمی سال ۱۳۹۷ هجری شمسی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد که یکی از این روزها ۲۹ بهمن ماه به عنوان روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در تقویم سال ۹۷ بود.

رهبر معظم انقلاب هم، نخستین بار شهریور ۱۳۸۹ در جمع کارآفرینان کشور به تحقق اقتصاد مقاومتی و نقش آن در اقتصاد مقاوم و پویا اشاره فرمودند. در بند نخست سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی هم، کارآفرینی یکی از عوامل مهم برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب اقتصادی اشاره شده است.
باتوجه به نام‌گذاری 29بهمن به عنوان روز کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در همین راستا 23 بهمن ماه آغاز هفته کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی در کشور است.

در هفته کارآفرینی مباحثی درخصوص توسعه کارافرینی درکشور، موانع حقوقی قضایی کارآفرینان، مسائل و مشکلات مالیاتی بر سر راه کارآفرینان و نقش دولت در حمایت از آن‌ها مورد توجه قرارمی‌گیرد و در بخش اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های داخلی و تولیدات بخش صنعت و کشاورزی به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

براساس اعلام مجمع کارآفرینان ایران، هر روز در این هفته با عنوانی مشخص نامگذاری شده است که شامل کارآفرینی و توسعه اقتصادی، کارآفرینی و قانونگذاری، کارآفرینی و دانشگاه، کارآفرینی و رسانه، کارآفرینی و نخبگان و  کارآفرینی و مسئولیت های اجتماعی می شود.