مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

تقاضای مجمع کارآفرینان ایران برای تدوین برنامه توسعه صنعتی کشور

اعضاء مجمع کارآفرینان ایران در جلسه با معاون طرح و برنامه وزارت صمت بر تقاضا این مجمع برای تدوین و تبیین برنامه‌ای جامع و بلندمدت برای توسعه صنعتی کشور تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ روز دوشنبه 19 دی‌ماه 1401 نشستی میان اعضاء هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران و سیدمهدی نیازی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت در محل دائمی جلسات مجمع کارآفرینان ایران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه هریک از اعضاء هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران به بیان مشکلات و مسائل پیرامون حوزه فعالیت خود پرداختند و از معاون وزیر صمت خواستند که هرچه سریع‌تر این مشکلات بهبود پیدا کند و برنامه‌ای جامع و بلندمدت برای توسعه صنعتی کشور تدوین و تبیین شود.

 سپس سید مهدی نیازی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت در جمع اعضاء هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما انتقال حرف‌ها و دغدغه‌های تولیدکنندگان بخش خصوصی و پیشران‌های اقتصادی بدون واسطه به مسئولان و تصمیم‌گیران است.

وی افزود: هم‌اکنون در وزارت صمت در حال تدوین نقشه راه صنعت هستیم که این اتفاق خروجی دیدار سال گذشته مقام معظم رهبری با تولیدکنندگان است. یکی از مواردی که ضربات مهلکی را به فعالان بخش خصوصی وارد می‌کند عدم وحدت در اظهارات و رفتارهای آنان است که اگر ساماندهی شود در تأثیرگذاری مطالبات آنان اثرات مثبتی خواهد گذاشت.

معاون طرح برنامه وزارت صمت بیان کرد: در حال حاضر مجموعه وزارت صمت انجمن‌هایی را متشکل از تولیدکنندگان، بانک‌ها و دانشگاه‌ها تشکیل داده است که در این انجمن نزدیک به 100 فناوری پیشران و حیاتی طی ده سال آینده را مشخص کرده‌اند. بنگاه‌های تولیدی در سایر کشورهای جهان از مقاطع ابتدایی به دانش آموزان خود کسب‌وکار را آموزش می‌دهند و در وزارت صمت نیز برنامه داریم تا با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش چنین اقدامی را در کشور اجرایی کنیم.

نیازی در پایان گفت: دغدغه اصلی وزارت صمت نیز نیروی انسانی است. اگر نیروی انسانی از دوران مدرسه و دانشگاه بداند که تا 10 سال آینده برای مسئله اشتغال او برنامه‌ریزی‌شده قطعاً افق ذهنی مثبتی نسبت به کشور خود دارد.