مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

برگزاری پنجمین محفل صبح آفرینش با حضور وزیر صمت/ گرامیداشت پیشکسوتان کارآفرینی کشور

پنجمین محفل باشگاه کارآفرینان ایران صبح روز دوشنبه (21خردادماه 1403) با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مقامات و مسئولان بخش های مختلف اقتصادی کشور و کارآفرینان در محل مجمع کارآفرینان ایران برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران، عباس علی آبادی وزیر صمت با بیان اینکه بزرگ ترین مشکل ما در اقتصاد ارز چند نرخی است، گفت: این روزها ارز چند نرخی به ام المشکلات کشور تبدیل شده و تاکنون روش های ارائه شده در حل این موضوع موفقیت آمیز نبوده است.

وی با بیان اینکه همه ما صاحب ایده و نظر هستیم، ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از مواقع ایده ها و نظرات ارائه شده در سطح کلان نتیجه عکس می دهد، لذا باید زمانی که برکرسی اجرا تکیه می دهیم همه موارد را به خوبی بررسی و مورد ارزیابی قرار دهیم.

بزرگ ترین مشکل کشور سیاست ارز چند نرخی است

وزیر صمت با اشاره به اینکه برخی از مشکلات موجود در حوزه اقتصاد ریشه ای و غیر قابل حل است، تاکید کرد: امروز بزرگ ترین مشکل و گرفتاری کشور سیاست ارز چند نرخی است و از این روز حل آن بسیار زمان بر است.

علی آبادی با بیان اینکه ما امروز نیازمند زمان کافی برای رایزنی و گفتگو درخصوص مشکلات و آسیب های موجود هستیم، گفت: خوشبختانه دولت پذیرفته است که مشکلات بسیاری در حوزه اقتصاد وجود دارد که باید حل و فصل بشود.

وزیر صمت با اشاره به مشکلات عدیده کارآفرینان مطرح کرد: مدتی است با سفر به استان های کشور در حال بازدید از واحدهای تولیدی بخش خصوصی هستیم تا مشکلات احصا شود و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

ارز 28 هزار تومانی یک رانت اشتباه است

محمدرضا دیانی، رئیس هیئت مدیره مجمع کارآفرینان ایران، در ادامه این مراسم با اشاره به حادثه تلخ سانحه هوایی و شهادت رئیس جمهور گفت: وجود ارز 28 هزار تومانی در اقتصاد کشور یک رانت اشتباه است که باید نسبت به حذف آن اقدام عاجل شود.

وی افزود: هیچگونه توجیهی وجود ندارد که عده ای بتوانند برای واردات یا صادرات کالا از این ارز استفاده کنند اما سایرین از این حق محروم بمانند.

دیانی با اشاره به اینکه پیشران های اقتصادی باید همه جانبه نگر باشند، مطرح کرد: با توجه به اینکه کشور در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است، در وهله نخست ما به عنوان پیشران های اقتصادی باید به یک همبستگی و اجماع درخصوص خواسته ها و نیازهای مشترک و واحد خود برسیم.

ارز نیمایی باید اصلاح شود

سیدجواد جهرمی مدیرعامل بورس کالای ایران نیز که در این مراسم حضور داشت، در اظهار نظری اعلام کرد: ما نیز متفق القول با کارآفرینان و پیشرانان اقتصادی خواستار اصلاح هرچه سریعتر نرخ ارز نیمایی در کشور هستیم.

حمید کشاورز مالک صنایع تولیدی کروز نیز در ادامه این مراسم با اشاره به مشکلات موجود خاطر نشان کرد: اگر باور و دغدغه تمام کارآفرینان و پیشران های اقتصادی بزرگ شدن بخش خصوصی باشد قطعا در فضای اقتصادی کشور شاهد پیشرفت های چشمگیری خواهیم بود.

وی افزود: کشور ایران بیش از 8 هزار سال قدمت دارد و قطعا پس از ما نیز ادامه خواهد یافت.

مسعود سزاوار قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی گلرنگ نیز با اشاره به مشکلات ارز چند نرخی و قیمت گذاری دستوری بیان کرد: با توجه به اینکه سال 1403 با شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” از سوی رهبرانقلاب آغاز شد می بایست حضور و نگاه کارآفرینان و پیشران های اقتصادی به بخش اقتصاد و صنعت کشور امیدوار کننده باشد.

تقدیر از دو عضو مجمع کارآفرینان ایران

شایان ذکر است، مراسم نکوداشت، داوود عابدی آملی رئیس هیئت مدیره شرکت شیمیایی بهداش و پدر صنعت شوینده ایران در حاشیه پنجمین مراسم ” صبح آفرینش” برگزار شد.

همچنین در ادامه این مراسم به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس هلدینگ صنایع مادیران از محمود امیری بنیان گذار شرکت تقدیر و قدردانی شد.