مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

بررسی اجرای احکام مالیاتی بودجه سال 1402 در مجمع کارآفرینان ایران

روز یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 نشست هم اندیشی و تخصصی میان سوری، مدیر گروه اقتصاد کلان و آینده پژوهی موسسه مطالعات پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت، نجف پور، معاون مرکز مطالعات پایش بهبود کسب و کار وزارت امور اقتصادی و چند تن از اعضاء کارگروه توسعه مجمع کارآفرینان ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ در ابتدای جلسه سوری، مدیر گروه اقتصاد کلان و آینده پژوهی موسسه مطالعات پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت اظهار کرد: در خصوص مصوبه‌ها دیگر نظری ندارم زیرا امکان اصلاحی وجود ندارد. در سایر کشورهای جهان روش‌های اخذ مالیات تفاوتی شگرف با ایران پیدا کرده است. زمانیکه یک واحد تولیدی در کشور تاسیس می‌شود به آن وعده معافیت پنج ساله را می‌دهند اما هیچ امکاناتی از جمله آب، برق و گاز در آن مکان فراهم نیست و همین موضوع بیش از پنج سال زمان می‌برد تا متولی واحد تولیدی فراهم کند و عملا هیچ نفعی از این معافیت مالیاتی نبرده است.
سپس چند تن از اعضاء کارگروه توسعه مجمع کارآفرینان ایران به بیان ایراداتی پیرامون تبصره 12 که به حقوق و دستمزد مربوط می‌شد، پرداختند. این اعضاء معتقد بودند که هیچ زیر ساختی برای اجرای تبصره 12 در کشور وجود ندارد و هنوز از لحاظ اجرا سردرگم هستیم.
پس از اظهارات اعضاء کارگروه توسعه، نجف پور، معاون مرکز مطالعات پایش بهبود کسب و کار وزارت امور اقتصادی بیان کرد: من امکان اظهار نظر از موضع سازمان امور مالیاتی ندارم. از سال 1400 سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی ساختاری را تحت عنوان مرکز مطالعات پایش بهبود کسب و کار وزارت امور اقتصادی ایجاد کرد تا موضوعات مربوط به تولید ریز به ریز بررسی و برای تسهیل این مسائل راه حل‌هایی ارائه شود.