مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

بازدید دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران از «جشنواره بین‌المللیِ همام»

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران از جشنواره بین‌المللیِ همام و صدها اثر از هنرمندان ده‌ها کشور جهان بازدید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ حمیدرضا غزنوی، دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران در جشنواره بین‌المللیِ همام در محل فرهنگستان هنر حاضر شد و با همراهی بهنام زنگی، رئیس موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا، به تماشای صدها اثر از هنرمندان ده‌ها کشور جهان ایستاد. این نمایشگاه باهدف معرفی و حمایت از هنرمندان معلول و کم‌توان جسمی و ذهنی در دو بخش رقابتی و نمایشی و در رشته‌های صنایع‌دستی، هنرهای تجسمی، هنرهای سنتی و موسیقی برگزار شد.

غزنوی ضمن ابراز خوشحالی از حمایت‌های امیدآفرین بازدیدکنندگان بیان کرد: بهترین حمایت از این هنرمندان ایجاد بستری است که این عزیزان بتوانند در قالب گروه‌هایی خودگردان کنار هم جمع شوند و خود به‌طور مستقل تولید و فروش گسترده محصولاتشان را پیگیری کنند. فروش تک اثر هرچند امیدآفرین است اما بهتر است به دنبال سازوکاری پایا و مستمر باشیم.

غزنوی در ادامه افزود: بزرگ‌ترین حمایتی که کارآفرینان می‌توانند از این گروه هنرمندان داشته باشند، پشتیبانی از ایشان برای راه افتادن چرخه تولید و فروش گسترده‌تر آثارشان است. روندی که با دعوت از کارآفرینان اجتماعی و پس از آشنایی آن‌ها با این هنرمندان آغاز خواهد شد.

بهنام زنگی نیز پس از اتمام بازدید آثار در خصوص افزایش همکاری‌ها، تشکیل یک کارگروه مشترک میان هنرمندان و کارآفرینان را پیشنهاد داد و اظهار کرد: تشکیل این کمیته می‌تواند حلقه وصل میان اهالی فرهنگ و هنر و کارآفرینان و صنعتگران باشد.

زنگی ادامه داد: امروزه جای خالی فرهنگ، هنر و علوم انسانی در صنعت و اقتصاد به‌شدت مشهود است. در همین راستا انواع عوارض اجتماعی و زیست‌محیطی موجود نیز ناشی از همین انفصال است که نتایج منفی برای هنرمندان، اهالی فرهنگ، کارآفرینان، مردم و محیط‌زیست خواهد داشت.

وی بر این اساس پیشنهاد تشکیل کمیته فرهنگ و صنعت را مطرح کرد و اظهار کرد: هم‌فکری نخبگان این دو عرصه می‌تواند به خلق نتایج چشم‌گیری در ایران منجر شود.

در ادامه نیز مباحثی مبنی برافزایش ارتباطات و دیدار درباره لزوم ارتباط پویای فرهنگ و صنعت مطرح شد. تداوم همفکری مجمع کارآفرینان ایران با هنرمندان می‌تواند آثار سازنده بلندمدتی را در هر دو عرصه‌ به همراه داشته باشد.