به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران، اعضای مجمع کارآفرینان ایران روز چهارشنبه 11 آبان 1401 در سفر به خراسان رضوی از کارخانجات چینی مقصود بازدید کردند و از نزدیک در جریان شرایط تولید، مسائل و مشکلات این گروه صنعتی مولد قرار گرفتند. در این بازدید مدیران کارخانجات مختلف چینی مقصود ضمن تشریح شرایط خط تولید و تحولات صورت‌گرفته در این کارخانجات از راه‌های همکاری این گروه پیشران اقتصادی با مجمع کارآفرینان به منظور پیگیری و بررسی مشکلات سخن گفتند.

در ابتدای این بازدید اعضای مجمع کارآفرینان ایران به همراه مدیران کارخانجات مختلف مقصود، با حضور در کنار یادمان بنیان‌گذار این کارخانجات، ضمن ادای احترام، یاد و نام کارآفرین تاثیرگذار در حوزه صنعت چینی را گرامی داشتند. «غلام‌رضا ایمانی»، معمار و بنیانگذار گروه کارخانجات مقصود در سال ۱۳۳۳ در شهر مشهد متولد شد و در سن ۲۲ سالگی اولین تجربه خود را در زمینه تولید با راه اندازی خط تولید پروفیل آلومینیوم در تهران کسب کرد. او پس از راه اندازی موفق یک مجتمع تولید ظروف چینی در مشهد در دهه ۶۰ شمسی و واگذاری سهام آن، تصمیم به تأسیس و راه‌اندازی مجتمع تولیدی چینی مقصود براساس استانداردها و تکنولوژی روز دنیا در ایران گرفت و در سال ۱۳۷۱ و با اشتغال به‌کار ۱۸۰ نفر کارخانجات چینی مقصود را بنا نهاد.

در بخش نخست این بازدید یکی از مدیران این کارخانجات با اشاره به روند توسعه کارخانجات مقصود در دو دهه گذشته و با اشاره به نقش تاثیرگذار آقای ایمانی، گفت: «گروه کارخانجات مقصود با توسعه طرح های ۲۵ ساله آقای ایمانی در زمینه‌ی تولید ظروف چینی، ظروف اوپال، سرویس‌های غذاخوری چینی استخوانی (بن چاینا)، سرویس قاشق و چنگال استیل، قالب و مجموعه‌سازی، فرش و تابلوفرش دستباف نفیس، محصولات چرمی، کیک و شیرینی، پوشاک، طراحی و تولید عکس برگردان‌های مورد استفاده در ساخت ظروف، فوم بسته‌بندی و ساختمانی فعالیت می‌کند. در حال حاضر محصولات اصلی این گروه به ۱۳ کشور آسیایی، اروپایی و آمریکای جنوبی صادر می‌شود.»

براساس توضیحات مدیران این گروه صنعتی در جریان بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه، گروه کارخانجات مقصود در حال حاضر با ۲۰ شرکت و موسسه زیر مجموعه شامل ۱۹ شرکت و یک موسسه آموزشی (دانشگاه علمی کاربردی مقصود) و با ساختار ۱۰ واحد اصلی سازمانی در حال فعالیت است.  علاوه‌براین در این بازید گفته شد که «گروه کارخانجات مقصود در حال حاضر برای ۳ هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۰هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده‌است.»

علاوه‌بر توضیح درباره روند تولید و همچنین شرایط کنونی و توسعه‌ای این کارخانجات، در جریان این بازدید مدیران کارخانجات مختلف مقصود ضمن تشریح برخی مسائل و مشکلات این صنعت، از لزوم همکاری مجمع کارآفرینان برای رفع چنین مشکلاتی سخن گفتند که دبیرکل مجمع هم هدف اصلی چنین بازیدهایی را همکاری برای رفع مسائل کلان پیشران‌های اقتصادی عنوان کرد. «حمیدرضا غزنوی» ضمن تشکر از زحمات و کوشش بی‌وقفه مدیران و کارکنان کارخانجات چینی مقصود، یکی از مهمترین برنامه‌ها و اهداف مجمع را فراهم‌کردن زمینه گسترش و توسعه فعالیت پیشران‌های اقتصادی بیان کرد و گفت: «مجمع در تلاش است که شرایط را برای توسعه فعالیت پیشران‌های اقتصادی و همچنین رفع مسائل کلان این صنایع مولد فراهم کند. ما تلاش می‌کنیم که در قوانین بالادستی مثل برنامه‌های بودجه و همچنین برنامه‌های چندساله توسعه حمایت‌های لازم از پیشران‌های اقتصادی گنجانده شود چون اعتقاد داریم یکی از مهمترین راه‌های توسعه کشور توجه به پیشران‌های اقتصادی است.»