مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

بازدید اعضای مجمع کارآفرینان ایران از واحد صنعتی فرش مشهد

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی مجمع کارآفرینان ایران، اعضای مجمع کارآفرینان ایران روز چهارشنبه 11 آبان 1401 در سفر به خراسان رضوی از صنایع پیشران این استان بازدید کردند و از نزدیک در جریان شرایط تولید، مسائل و مشکلات این صنایع مولد قرار گرفتند.

گروه صنعتی فرش مشهد یکی از صنعت میزبان اعضای مجمع بود که در جریان آن مدیران این واحد صنعتی ضمن تشریح شرایط خط تولید، از راه‌های همکاری این واحد صنعتی با مجمع کارآفرینان به منظور پیگیری و بررسی مشکلات و همچنین راه‌حل‌های این مسائل سخن گفتند.
در بازدید اعضای مجمع کارآفرینان ایران از خط تولید و بخش کارگاهی این کارخانه در شهرک صنعتی مشهد و در کیلومتر ۱۸ جاده قوچان، مدیران داخلی و همچنین سرپرست‌های بخش‌های مختلف آن با اشاره به روند کار و همچنین نحوه خرید مواد اولیه و دستگاه‌های موردنیاز، به تشریح برخی مسائل و مشکلات هم پرداختند. مدیر کارخانه فرش مشهد در این بازدید و درباره سابقه این واحد پیشران صنعتی گفت: «شرکت فرش مشهد بزرگترین عضو گروه صنعتی مشهد و یکی از بزرگترین تولید کنندگان فرش ماشینی در ایران است که طی سال‌ها بهترین فرش ماشینی با بالاترین کیفیت را به ایرانیان عزیز عرضه کرده است. این شرکت در سال ۱۳۵۶ در مشهد، دومین شهر بزرگ ایران، با ظرفیت تولید سالانه ۲۴۰،۰۰۰ متر مربع آغاز به کار کرد و حالا ظرفیت تولید آن به بیش به ۱ میلیون و ۲۰۰هزار متر مربع رسیده است.»
توضیح درباره فعالیت‌های بین‌المللی فرش مشهد هم موضوع دیگری بود که مدیر اجرایی کارخانه با اشاره به صادرات به چندین کشور اروپایی و همچنین کشورهای منطقه گفت: «شرکت فرش مشهد صادرات خود را از سال ۱۳۶۶ به کشورهای حوزه خلیج فارس شروع و از آن تاریخ به بعد با تلاش مستمر و ارائه کوالیته های متنوع، صادرات به کشورهای دیگر را آغاز کرده است. محصولات شرکت فرش مشهد تاکنون به بیش از ۳۰ کشور در ۵ قاره دنیا صادر شده و عنوان صادرکننده نمونه کشور در سال‌های ۱۳۷۷ و ۱۳۸۰ را همراه با کسب عنوان صادر کننده نمونه استان خراسان رضوی در سال های ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۷ بطور پیوسته بدست آورده است. شرکت ما هموراه تلاش داشته که از پیشگامان امر صادرات باشد و با حضور ۱۹ ساله پیوسته خود در معتبرترین نمایشگاه کفپوش و فرش ماشینی جهان همواره تلاش کرده‌ایم که معرف و نماینده شایسته‌ای برای فرش کشور و هنر ایرانیان باشیم.»
بخش پایانی این بازدید هم به نشست هم‌اندیشی و پرسش‌وپاسخ اعضای مجمع با مدیران این واحد صنعتی پیشران اختصاص داشت که در آن مدیران کارخانه فرش مشهد، تصمیم‌های ناگهانی مانند لغو معافیت مالیاتی ماشین‌آلات تولیدی، مشکلات مالیاتی و همچنین ضعف در تامین مالی پروژه‌های بزرگ و حمایت‌های ارزی را از جمله مسائل عمده این کارخانه و در حالت کلی صنعت فرش ایران قلمداد کردند.
سخنان دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران هم پایان‌بخش این بازید و نشست بود که در آن «حمیدرضا غزنوی» از تلاش این انجمن‌ مردم‌نهاد برای حمایت از صنایع پیشران و همچنین رایزنی با حاکمیت برای رفع مشکلات واحدهای صنتی سخن گفت.