مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

اهمیت هم‌زبانی و نگاه هدفمند نسل دوم کارآفرینان

نخستین جلسه نسل دوم کارآفرینان با عنوان رویای آینده در محل مجمع کارآفرینان ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ اولین جلسه نسل دوم پیشران‌های اقتصادی ایران با عنوان رویای آینده و باهدف آشنا کردن نسل دوم کارآفرینان با مجمع و ایجاد هم‌افزایی این گروه تشکیل شد.

در ابتدای این نشست، حمیدرضا غزنوی، دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران اظهار کرد: از میان ۸۰ عضو مجمع کارآفرینان ایران در حال حاضر فرزندان ۲۲ مجموعه در عرضه تولید و صنعت نقش‌آفرینی می‌کنند. اقتصاد کشور ما به هم‌افزایی و مشارکت بیشتری نسبت به گذشته نیاز دارد و باید به حاکمیت پیام‌هایی را مخابره کنیم تا راه رشد و توسعه هموار شود. ما ناچاریم که گفتمان پیشران‌های بخش خصوصی را در کشور افزایش دهیم زیرا هر توسعه‌ای زیر سایه پیشران‌های بخش خصوصی شکل می‌گیرد. هم‌زبانی میان نسل دوم کارآفرینان بسیار بیشتر است.

در ادامه این جلسه بشارت لو، کارآفرین ایرانی ساکن آمریکا و استاد دانشگاه نیز گفت:  لس‌آنجلس میزبان جام جهانی 2026 و المپیک 2028 است و به خاطر همین پروژه‌های بسیاری به سمت آنجا روانه می‌شود. بی‌شک این شرایط، موقعیت خوبی برای سرمایه‌گذاری و نقش‌آفرینی شرکت‌های داخلی در این عرصه است.

وی افزود: در شهر لس‌آنجلس پلیس نهایت یک‌میلیون نفر را بتواند در فرودگاه شهر کنترل کند و زمانی که مسافران بیش از یک‌میلیون نفر باشد دچار مشکلاتی می‌شوند. این موضوعات را درملأعام بیان نمی‌کنند اما از طرح‌ها و خلاقیت‌های نوین و سرمایه‌گذاری به‌منظور حل این بحران استقبال می‌کنند. بی‌شک در کشور ما نیز استقبال از طرح‌های نوین و همگام بادانش روز دنیا می‌تواند نویدبخش اتفاق‌های خوب و آینده‌ای روبه‌پیشرفت باشد.

 

آینده اقتصاد روشن است

دکتر علی سرزعیم با اشاره به شروع تحریم‌های ایران از سال 1391 و روند اقتصاد ایران اظهار کرد: طی این سال‌ها به دلیل نوسانات قیمتی ارز، شاهد شوک‌های مختلف درآمدی در ایران بودیم. اما در سال‌های اخیر با اقدامات صورت گرفته شاهد خروج از رکود تورمی اقتصاد هستیم البته این به معنای شرایط مناسب اقتصاد نیست و همچنان تورم و نتایج حاصل از آن در اقتصاد ایران کاملاً نمایان و مشهود است.

مدیر مرکز مطالعات استراتژیک مجمع کارآفرینان ایران در ادامه افزود: عملکرد بخش غیرنفتی ایران نشان می‌دهد این بخش در برابر تحریم‌ها مقاوم بوده و برخی اتفاقات ازجمله غیردولتی بودن اقتصاد طی سال‌های اخیر موجب بهبود شرایط شده است.

وی افزود: بر اساس آمار مرکز آمار ایران، در 9 ماهه سال گذشته در بخش صنعت رشد 5 درصدی و در خدمات نیز رشد 2 درصدی را تجربه کردیم که گزارش صندوق بین‌المللی پول نیز حکایت از تأکید این آمار و شاخص‌ها است. تمامی این موارد نشان از این دارد که آینده اقتصاد ایران طبق سیاه نمایی‌ها نیست و طبق آمار در شرکت‌های بزرگ صنعتی، بخش صنعت دوباره در مسیر احیا و رشد قرار دارد.

به گفته سرزعیم، تحریم درمجموع بد است اما فوایدی دارد زیرا رشد برخی صنایع طبق آمار موجود در شرایط تحریم رخ‌داده است و طبق آمار و ارقام موجود و تجربه تاریخی از اقتصاد ایران، جایی برای ناامیدی نیست.