مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

امضا تفاهم‌نامه همکاری میان مجمع کارآفرینان ایران و استصنا

مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری میان مجمع کارآفرینان ایران و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) صبح روز دوشنبه (۲۷ شهریورماه ۱۴۰۲) با حضور، حمیدرضا غزنوی، دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران و احسان ثقفی، رئیس هیات مدیره استصنا برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ در ابتدای این مراسم، حمیدرضا غزنوی، دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران بابیان اینکه این مجمع متشکل از همه پیشران‌های اقتصادی در تمام بخش‌های اقتصاد کشور است اظهار کرد: با بررسی‌هایی که توسط مرکز مطالعات راهبردی صورت گرفته، مشاهده کردیم در اقتصاد‌های صنعتی دنیا، برنامه ریزان اقتصادی تمرکزشان را بر روی پیشران‌های اقتصادی قرار داده‌اند و زنجیره ارزش را در ادامه این حرکت پیگیری می‌کنند که در این بخش می‌توانیم اشتراکات زیادی با استصنا داشته باشیم.

غزنوی گفت: تقویت پیشران‌های اقتصادی باعث می‌شود که شرکت‌های کوچک و متوسط هم در زنجیره ارزش پیشران‌های اقتصادی قرار بگیرند و توانایی بیشتری کسب کنند.

وی با تأکید بر اینکه انجمن‌های تخصصی هرکدام مستقل از یکدیگر می‌توانند برنامه‌های خود را پیگیری کنند گفت: مجمع کارآفرینان ایران می‌تواند اشتراکات زیادی با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران داشته باشد که در یک هم‌افزایی می‌توانیم از زمان و امکانات بیشتر بهره‌مند شویم و فعالیت‌ها را در جهت خدمت به اقتصاد و کارآفرینان ادامه دهیم.

در ادامه این نشست، احسان ثقفی، رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران بابیان اینکه در حال حاضر استصنا بیش از ۹۵۰ عضو دارد که از این تعداد ۲۶۴ عضو دانش‌بنیان هستند و حدود ۸۰ هزار شغل مستقیم ایجاد کرده‌اند و با توجه به اشتغال‌زایی از ناحیۀ پیمانکاری‏‌ها ۲۴۰ هزار شغل به‌صورت غیرمستقیم در ۱۰ گروه کالایی فعال‌شده‏ گفت: آنچه مسلم است هر قدمی که در راستای تقویت تشکل‌ها برداشته شود درواقع فعالان، کارآفرینان و صنعتگران کشور را تقویت کرده‌ایم.

ثقفی افزود: تشکل‌ها محل تضارب آرا هستند و طبیعتاً تبلور خرد جمعی در تشکل‌ها نمود پیدا می‌کند. حال اگر تشکل‌ها به هم بپیوندند طبیعتاً باعث ازدیاد انرژی علی‌الخصوص در موضوعات مشترک باعث تقویت یکدیگر دررسیدن به اهداف خواهد شد.

رئیس هیات مدیره استصنا همچنین در ادامه بیان کرد: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران عموماً با سازمان‌ها و پایگاه‌های دولتی و حاکمیتی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا کرده است، اما امضای این تفاهم‌نامه‌ها که به‌هرحال سابقه‌ای بلندی دارد و خیلی هم پررنگ نبوده و در استصنا مسبوق به سابقه است.

احسان ثقفی همچنین تأکید کرد: امروز نقطه عطفی است جهت تجدید هم‌افزایی بین دو تشکل و می‌تواند منشأ خیر و پیشرفت باشد. امیدوار هستم در چارچوب یک تفاهم‌نامه و یک مراسم ادامه پیدا نکند تا بتوانیم برنامه‌های مشترکی در راستای خدمت‌رسانی در وهله اول به اقتصاد کشور و در وهله دوم به کارآفرینان و اعضای این دو تشکل داشته باشیم.