مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

امضا تفاهمنامه همکاری مجمع کارآفرینان ایران و انجمن شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران

تفاهمنامه همکاری میان مجمع کارآفرینان ایران و انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران عصر امروز با حضور دبیرکل مجمع و اعضای انجمن امضا شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان مجمع کارآفرینان و انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران امروز (یکشنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۲) برگزار شد.

در این مراسم حمیدرضا غزنوی، دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران اظهار کرد: با استفاده از تجربیات کشور‌های صنعتی دنیا که توان، انرژی و فرصت را برای پیشران‌های اقتصادی فراهم آوردند، ما نیز در کشور مجمع کارآفرینان ایران را بنیان‌گذاری کردیم تا پیشران‌های اقتصاد مولد را گرد هم بیاوریم.

غزنوی بابیان این‌که در مجمع کارآفرینان ایران می‌توانیم پذیرای ۱۰۰ شرکت برتر و پیشران باشیم، اظهار کرد: امروز ۷۰ شرکت برتر در مجمع فعال هستند و سعی بر آن است که با وسواس بیشتری اعضای جدید را جذب کنیم و پیش‌بینی‌شده حداکثر ۱۰۰ کارآفرین باید در مجمع عضو باشند و بعدازآن نیز تصمیم داریم که هیچ کارآفرین دیگری را جذب نکنیم مگر آنکه شرایط عضویت یکی از اعضا ملغی گردد تا عضو جدید پذیرفته شود.

وی در ادامه بابیان این‌که شرکت‌های بازرگانی، شرکت‌های دولتی و یا شرکت‌هایی که دولت در آن‌ها سهم دارد در این مجمع حضور ندارند گفت: فقط شرکت‌هایی که در بخش تولید فعالیت دارند و ۱۰۰ درصد خصوصی هستند و بیش از هزار نفر کارکنان دارند در مجمع کارآفرینان ایران پذیرفته می‌شوند و دلیل این کار نیز آن است که این شرکت‌ها گردش مالی بالایی دارند و در حوزه فعالیت خود پیشران هستند.

 

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران در ادامه بابیان این‌که سال گذشته یک بازنگری کلی در برنامه‌ها، سیاست‌ها و استراتژی‌های مجمع صورت گرفت، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مجمع، همکاری با انجمن‌های تخصصی است. از سویی مجمع پیگیری امور کلان را در دستور کار خود دارد و معتقد هستیم که نباید در کار تخصصی انجمن‌ها دخالت کنیم.

غزنوی در ادامه افزود: نباید باعث موازی کاری در انجمن‌ها شویم چه‌بسا تمام اعضای مجمع در انجمن‌های تخصصی خود فعال و یا پیشران هستند.

وی همچنین به فعالیت‌های تخصصی و کلان مجمع کارآفرینان ایران اشاره کرد و گفت: امور مالیاتی، بانکی، حقوقی، سرمایه‌گذاری خارجی، ارزی، گمرکی و ارتباطات از فعالیت‌ها اصلی این مجمع است و در حوزه تخصصی هیچ مشارکت و یا فعالیتی نداریم و نخواهیم داشت.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران گفت: تجربه کشور‌های صنعتی و توسعه‌یافته نشان می‌دهد، آن‌ها ابتدا صنعت پیشران را انتخاب و بعدازآن یک شرکت که پتانسیل لازم را دارد را حمایت کردند تا در عرصه بین‌المللی بتواند فعالیت کند که متأسفانه این روش در کشور ما فعال نیست. ما در مجمع کارآفرینان تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی که پتانسیل بزرگ‌تر شدن رادارند حمایت کنیم تا بتوانند روزبه‌روز مؤثرتر و قوی‌تر شوند و در ادامه فعالیت، شرکت‌های کوچک و متوسط را در زنجیره ارزش خود حمایت کنند و تلاش کنند که آن‌ها نیز پایدار و توسعه پیدا کنند.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران بیان کرد: به نظر می‌رسد می‌توانیم در برخی از مسائل با انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران هم‌افزا باشیم. مسائلی که تقریباً همه انجمن‌ها با آن درگیر هستند و یا حتی می‌توان در معرفی و انتخاب وزیر کارآمد نیز مؤثر واقع شویم. البته درگذشته در انتخاب ۲ وزیر با دیگر انجمن‌ها به یک توافق رسیدیم و از آن‌ها حمایت کردیم.

غزنوی تصریح کرد: در حال حاضر موضوع «قیمت‌گذاری دستوری» در دستور کار مجمع قرار دارد و در این موضوع تقریباً همه انجمن‌ها اتفاق‌نظر دارند و سعی می‌کنیم باهم افزایی که بین همه انجمن‌ها ایجاد می‌کنیم بتوانیم در موضوعات مشترک بهتر به نتیجه برسیم.

وی در ادامه بابیان اینکه انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران یکی از انجمن‌های مؤثر و تأثیرگذار در کشور محسوب می‌شود و جزء صنایع پیشران است اظهار کرد: صنعت مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی از پیشینه خوبی برخوردار است و صنایع بسیاری را به دنبال خود پیش می‌برد و اعضای این انجمن در حوزه کارآفرینی بسیار مؤثر هستند.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران در پایان اظهار کرد: بخش خصوصی هرچه قدر که قوی باشد به‌تنهایی نمی‌تواند اثرگذار باشد. بخش خصوصی باید اشتراکات خود را شناسایی و بر پایه آن اشتراکات، دست در دست هم روبه‌جلو حرکت کند تا به نتیجه مثبت برسند. امیدوار هستم تفاهم‌نامه همکاری امروز باعث شود پتانسیل‌های دو مجموعه در کنار یکدیگر اتفاقات خوبی را رقم بزند.

همچنین در این مراسم، جمشید فروزش، عضو هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران بابیان این‌که آغاز همکاری دو مجموعه را به فال نیک می‌گیریم، اظهار کرد: برنامه‌هایی که در مجمع کارآفرینان ایران تدوین و موضوعاتی که مجمع پیگیر آن است می‌تواند گره‌گشای مشکلات و مسائل صنعت کشور باشد.

فروزش در ادامه گفت: فعالیت مجمع کارآفرینان ایران در بخش اقتصاد تأثیرگذار است و بسیاری از مسائلی که ما در انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران به دنبال آن هستیم می‌تواند از طریق مجمع با سرعت و اثربخشی بالاتری پیش رود.

عضو هیئت‌مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران در پایان اظهار کرد: بسیار خوشحال هستیم که ارتباط دوسویه بین دو مجموعه در حال شکل‌گیری است و امیدوار هستم این همکاری‌ها گسترش پیدا کند.