مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان مجمع کارآفرینان ایران و انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی

تفاهمنامه همکاری مجمع کارآفرینان ایران و انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی روز دوشنبه 31 شهریور ماه 1402 با هدف افزایش همکاری های بیشتر امضا شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان مجمع کارآفرینان ایران و انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی صبح روز دوشنبه (۱۳ شهریورماه ۱۴۰۲) با حضور دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران و رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی برگزار شد.

در این مراسم، حمیدرضا غزنوی، دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران بابیان اینکه اعضای مجمع کارآفرینان ایران از پیشران‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند اظهار کرد: ما در مجمع در تعامل با انجمن‌های تخصصی به دنبال موضوعات مشترک هستیم که بتوانیم با یکدیگر هم‌افزا شویم و دست در دست یکدیگر توان خود را افزایش دهیم، چراکه معتقد هستیم در تعامل با یکدیگر است که می‌توان بسیاری از مشکلات و موانع را هموار کرد.

غزنوی در ادامه بابیان اینکه هدف ما خدمت به پیشران‌های اقتصاد کشور است گفت: در حقیقت این هدف خدمت به‌کل اقتصاد کشور است. وقتی پیشران‌های اقتصادی تقویت شوند باعث می‌شود شرکت‌های کوچک و متوسط هم در زنجیره ارزش پیشران‌های اقتصادی قرار بگیرند و قدرت بیشتری کسب کنند. این روند در کشور‌های صنعتی دنیا طی شده است و امیدوار هستیم که اقتصاد ایران نیز در حد و اندازه خود بتواند از این تجربه نهایت بهره را ببرد.

 

همچنین در ادامه این مراسم، ‌میر اسلام تیموری، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی اظهار کرد: در صنعت لبنات کشور با رنگین‌کمانی از تنوع محصولات، مالکیت و صادرات محصولات مواجه هستیم.

وی در ادامه افزود: در چند سال اخیر صادرات محصولات لبنی رتبه نخست کالا‌های صادراتی کشور را به خود اختصاص داده است. در سال گذشته ۷۵۰ میلیون دلار صادرات محصولات لبنی را داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم این رقم برای سال ۱۴۰۲ به یک میلیارد دلار برسد.

تیموری همچنین گفت: به‌هرحال همه به این نتیجه رسیده‌اند که اقتصاد ایران در یک شرایط خاص قرار دارد و اگر بخش خصوصی نقش و رسالت خود را انجام ندهد ممکن است مشکلات حادتری پیش آید.

وی با اشاره به اینکه انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در حوزه سلامت، صادرات و اشتغال‌زایی ایفای نقش می‌کند تأکید کرد: افراد باسابقه‌ای در این صنعت حضور دارند. برخی از اعضای این انجمن بیش از ۶۰ سال است در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در پایان گفت: امیدوارم این همکاری بتواند کمک شایانی به اقتصاد ایران داشته باشد و نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور را پررنگ‌تر کند.

گفتنی است؛ تفاهم‌نامه همکاری مشترک مجمع کارآفرینان ایران و انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران باهدف هم‌افزایی صنفی در جهت دستیابی به اهداف کلان اقتصادی برای پیشبرد توسعه ملی در عرصه‌های تولیدی و اقتصادی به امضا رسیده است.

همکاری‌های پژوهشی در حوزه‌های مسائل صنفی، حقوقی و قانونی، همکاری آموزشی در برگزاری همایش‏‌ها، نشست‌‏ها و کارگاه‌های آموزشی، استفاده از امکانات و فرصت‌های ارتباطی طرفین برای حل چالش‌های کلان صنفی، استفاده از توان کارشناسی طرفین درزمینهٔ توسعه امور راهبردی صنوف تخصصی و تشکیل کمیته‌های مشترک تخصصی جهت همکاری‌های آموزشی، علمی و پژوهشی و رسانه‌ای ازجمله موضوعات موردتوافق در این تفاهم‌نامه هستند.