مجمع کارآفرینان ایران
اخبار

آمادگی معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان

ظهر‌ روز یکشنبه، ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ جلسه کارگروه دانش‌بنیان با حضور رضا سلطانعلی‌زاده، سرپرست مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران دانش‌بنیان پیشران‌های اقتصادی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران، موانع پیش روی دانش‌بنیان شناخته شدن شرکت‌های بزرگ، عدم توجه به شتابدهی، مشکلات طرح اعتبار مالیاتی، تعرفه‌های گمرکی، رقابت دولتی‌ها با بخش خصوصی، رفع محدودیت فروش برای دانش‌بنیان شدن و تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله مشکلاتی بود که توسط نمایندگان پیشران‌های اقتصادی مطرح شد.
سلطانعلی زاده نیز ضمن تاکید بر اینکه در آینده محدودیت فروش و ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان تغییراتی خواهد کرد، گفت: امروز اولویت ما این است که کار اقتصادی انجام شود و دو سوم منابع معاونت علمی در سال آینده برای پروژه‌های اقتصادی و یک سوم برای توسعه فناوری هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: در ستادهای اقتصادی قرار است نیازهای ارزبر کشور و پروژه‌ها و دغدغه‌های اصلی در اولویت قرار گیرد تا راحت‌تر بتوان با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری کرد.
سرپرست مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان افزود: ما به پروژه‌ها چند نگاه داریم و متناسب با این نگاه‌ها آماده همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.
سلطانعلی زاده ادامه داد: برای مثال ما تعامل داریم به عنوان بازوی پژوهشی کمک کنیم که پروژه‌ها از دولت گرفته شده و به شرکت‌ها داده شود. همچنین این آمادگی وجود دارد که دانشی از خارج کشور وارد شده و در صورت وجود یک شرکت متناظر که آن را پرورش دهد در این مسیر با شما همکاری کنیم.
وی با اشاره به امکان برقراری حمایت‌هایی در زمینه پرداخت تسهیلات، اعتبار مالیاتی، اعطای مجوزهای لازم، افزود: همچنین از سال ۹۸ لیست ۱۵۰قلمی از واردات کشور که گلوگاه هستند تهیه شده و ما حاضر هستیم این لیست را به شرکت‌های دانش بنیان بدهیم تا نیاز کشور رفع شود و با درخواست شرکت‌ها یا اعلام نیاز ما کار شروع شده و توسعه یابد.